Murat Yerlikhan

DEĞİŞİM YÖNETİMİ

Murat Yerlikhan

Müşteri ve rekabet mücadelesinde işletmeler kendilerini değiştirmek arzusunda oldukları için değişim mühendisliği gündeme gelmiştir.

Değişim yönetimi en çok gündeme gelen yönetim tekniklerinden birisidir. Halbuki, bu sistemin başarının yanında başarısızlığı da getirdiği görülmüştür.

Değişim yönetiminde başarı, insani ve teknolojik faaliyetlerin dengeli gitmesine bağlı olmaktadır.

Değişim yönetiminde başarılı olan işletmelerin aynı dönemde toplam kalite uyguladıkları akıldan çıkarılmamalıdır.

Değişim yönetiminde en çok karşılaşılan sorunlardan birisi değişime karşı gösterilen dirençtir. Dolayısıyla, işletme yöneticilerinin dirence karşı tavır ortaya koymaları önemlidir. Değişime direnç işletme kültüründen kaynaklanıyorsa, ilk önce kültürün değiştirilmesine başlanılmalıdır. Bu ise zaman almaktadır.

Bazı işletmeler teknolojik başarıyla değişimi yönettiklerini     söyleyebilirler. Fakat, değişim yönetimi yalnızca teknolojik gelişmeye gerçekleştirilemiyor.

Uygulama sonunda işletmeler mucizevi çözümler bekleseler de böyle olmadığı görülmektedir. Değişim mühendisliği beraberinde zorlu ve ağır bir iş yükü getirmektedir. Kimi işletmeler bu yükün altından kalkamamaktadırlar.

Değişim yönetimi diğer yönetim tekniklerinde olduğu gibi belli bir disiplin, kararlılık, eğitim, liderlik ve yetenek gerektirmektedir.

Başarılı işletmeler değişim yönetiminde içten dışa bakış yaklaşımını kullanmaktadırlar. Bu yaklaşım ise işletme kültüründen geçmektedir.

Değişim yönetimi aşağıdaki ilkeler üzerine kurulduğunda hedefe varılmaktadır;

1.Sürekli gelişme amaçlanmalıdır,

2.İşletme kültürü anlaşılmadan değişim yönetimine geçilmemelidir,

3.İşletmenin süreçleri en küçük ayrıntısına kadar bilinmelidir,

4.İsraf önlenmelidir,

5.Üsdt yönetim değişim yönetimine sürekli destek vermelidr,

6.Strateji ve hedefler birimlere kadar indirilmelidir,

7.İşletmede kullanılan makine ve teçhizatlar en küçük ayrıntısına kadar incelenmelidir.

Yazarın Diğer Yazıları