Mikrofonu vatandaşa uzattık: Kayseri'de yaşamanın en büyük zorluğu ne?

Kayseri'de vatandaşlara 'Bu şehirde yaşamanın en zor yanı nedir?' diye sorduk. İş imkanlarından sosyal yaşama kadar birçok konuda dikkat çeken cevaplar geldi.

Youtube Kanalı
Youtube Kanalı
Abone Ol
Mikrofonu vatandaşa uzattık: Kayseri'de yaşamanın en büyük zorluğu ne?

Kayseri’de vatandaşlara mikrofon uzattık ve ‘Bu şehirde yaşamanın en zor yanı nedir?’ sorusunu yönelttik.

Gelen cevaplar birbirinden oldukça farklıydı. Kimileri iş imkanlarının yetersizliğinden yakınırken, kimileri insanların tutumlarından şikâyet etti. Bazı vatandaşlar ise Kayseri’de yaşamanın hiçbir zorluğu olmadığını savundu.

‘İnsanlarla uğraşmak zor’

Vatandaşlardan biri, Kayseri’de yaşamanın en zor yanının insan ilişkileri olduğunu söyledi. Sokak müzisyenliği yaptığını belirten vatandaş, bu işe karşı önyargılı yaklaşımların bulunduğunu ifade ederek, ‘Sokak müzisyenliği yapıyoruz. Buna bile dilencilik diyen insanlar var. O insanlarla uğraşmak gerçekten zor’ dedi.

İş imkanları yetersiz bulunuyor

Röportajlarda öne çıkan konulardan biri de iş hayatı oldu. Bir vatandaş, Kayseri’de iş alanlarının sınırlı olduğunu belirterek insanların istedikleri sektörlerde çalışma fırsatı bulamadığını söyledi.

Vatandaş, ‘İşini değiştirmek isteyen çok kişi var ama değiştiremiyor. Çünkü iş imkanları kısıtlı. İnsanlar belli noktalarda çalışmak zorunda kalıyor’ ifadelerini kullandı.

‘Kayseri çok güzel, hiçbir zorluğu yok’

Öte yandan bazı vatandaşlar ise Kayseri’den memnun olduklarını dile getirdi. Şehirde yaşamaktan mutlu olduğunu belirten bir vatandaş, ‘Kayseri çok güzel. İstanbul’da da kaldık ama burası gibi değil. Kayseri daha uygun ve yaşaması daha rahat bir şehir’ değerlendirmesinde bulundu.

Huzur ve mutluluk vurgusu

Röportaj sırasında söz alan bir vatandaş ise konuya farklı bir açıdan yaklaştı. Günümüzde insanların maddi değerlere fazla önem verdiğini savunan vatandaş, asıl eksikliğin huzur ve mutluluk olduğunu söyledi.

‘Ekonomik sıkıntılardan bahsediliyor ama insanların çoğunun birçok imkanı var. Eksik olan şey huzur ve mutluluk. Bence bunun sebebi de geçmişte sahip olduğumuz bazı değerleri kaybetmiş olmamız’ ifadelerini kullandı.

Farklı görüşler ortaya çıktı

Kayserililerin cevapları, şehirde yaşayan insanların sorunlara ve yaşam koşullarına farklı pencerelerden baktığını ortaya koydu. Kimileri ekonomik ve sosyal konuları ön plana çıkarırken, kimileri Kayseri’nin yaşam kalitesinden memnun olduğunu ifade etti.