Kayseri'nin ilçesinde münavebe sorunu yaşanmıştı – Kayseri Şeker yöneticileri o ilçede!

Kayseri'nin Sarıoğlan ilçesinde 3'lü münavebe uygulamasının geç duyurulması üzerine çiftçiler şikayetlerini dile getirmişti. Kayseri Şeker yöneticileri ilçede şeker pancarı ekimine katıldı. İşte detaylar…

Kayseri Şeker Fabrikası ve Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi’nin Sarıoğlanlı çiftçilere 3’lü münavebe sistemine geçilmesini istemesi ilçede tepkilere neden olmuştu. Kayseri Şeker yöneticileri ilçede şeker pancarı ekimine katılarak çiftçilerle istişarelerde bulundu.

Sarıoğlan’da çiftçilerden tepki gelmişti!

Uzun yıllardır 3’lü münavebenin (ürün rotasyonu) uygulanmadığı bölgede 2026 Şubat ayında çiftçilere giden bir mesajla 3’lü münavebeye geçilmek istendiği ifade edildi. Çiftçiler duyurunun çok geç yapıldığını, kendilerinin ekim planlarının bozulacağını ve mağduriyet yaşayacaklarını belirterek Kayseri Şeker’e tepkilerini dile getirirken, böyle bir uygulamanın pancar üretimini kısa vadede zorlaştıracağı, uzun vadede ise pancar tarımını zayıflatacağı ifade etmişti.

Kayseri'nin ilçesinde münavebe sorunu yaşanmıştı – Kayseri Şeker yöneticileri o ilçede!

Yöneticiler Sarıoğlan’da!

İlçede yaşanan gelişmelerin ardından Kayseri Şeker yöneticileri pancar ekimine katıldı. Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Akay ve heyeti Sarıoğlan ilçesinde çiftçilerle kahvaltıda bir araya geldi. Palas Mahallesi’nde Mehmet Çatalkaya’nın ev sahipliğinde gerçekleştirilen şeker pancarı ekimine katılan Kayseri Şeker heyeti çiftçilerle istişarelerde bulundu. 

Kayseri'nin ilçesinde münavebe sorunu yaşanmıştı – Kayseri Şeker yöneticileri o ilçede!