KAYSERİ Ticaret Odası Başkanı Mahmut Hiçyılmaz, yeni hizmet binasında düzenlediği basın toplantısı ile 4 yılını değerlendirdi.
Başkan Hiçyılmaz, çalkantılı geçen 4 yıllık süre zarfında neler yaptıklarını ve neler yapmak istediklerini anlattı.
Hiçyılmaz’ın anlattıkları tam 50 dakika sürdü. Öncelikle belirtmeliyim ki Ticaret Odası’nın yeni hizmet binası “muhteşem” olmuş. Kayseri’ye de çok yakışmış.
Hâlâ eksikleri var ve giderilmeye çalışıyor. Bir anlamda geleceğe hitap eden bu bina Kayseri’nin 40-50 yıllına hizmet edecek durumda. Başkan Hiçyılmaz, Kayseri’nin üretimde, ticarette, eğitim ve turizm alanında temayüz etmiş Türkiye’nin en önemli şehirlerinden biri olduğuna vurgu yaptı. Üyelere eğitim ve bunun yanında hizmet etmeyi “ana amaç” olarak kendilerine hedef koyduklarını ve bu anlamda da başarılı olduklarını söyledi.
Ticaret Odası için bir milat olan hizmet binasında hizmetler AB standartlarında yapılıyor.
Şöyle geriye dönüp baktığımızda 2013 yılından bu yana gerçekten Ticaret Odası çok badireler atlatmış.
Çok sıkıntılar çekmiş. Hele hele Başkan Mahmut Hiçyılmaz işinden gücünden olmuş, sıkıntılar yaşamış ve buna rağmen Ticaret Odası için “milat” olarak görülen “hizmet binasını” kısa sürede tamamlayıp üyelerinin hizmetine sunmuş.
Kendisinin dediği gibi “İşimiz para biriktirmek değil, topladığımız paraları üyelere hizmette kullanmak olmalı...” Ama bunu söylerken de neden ilk dönemlerinde bunu yapamadıklarını da tek tek anlattı. Hizmet binası, eğitim faaliyetleri, üyeleri birarada tutma, onlara ulaşmada ve standardı yukarıya taşıma hedefleri koyulmuş, görünen o ki başarılı da olunmuş.
En önemlisi Kayseri Ticaret Odası’nın TOBB akreditasyon sistemi ile Avrupa’daki odalara denk kaliteli hizmet sunduğunu ve bunu da başardıkları için mutlu olduklarını söyledi Başkan Hiçyılmaz. Asıl hedefleri ise A+ Sınıfı hizmet veren oda statüsüne yükselmek.
Gelinen noktada Başkan Hiçyılmaz, özellikle hizmet binasının yapımına imza attığı için her türlü taktiri hakediyor.
Bundan sonrası için kendisinin de dediği gibi artık üyeler için “bireysel” hizmete dönüş yapılması gerekiyor. Ve ‘Bu oda aidat almaktan başka ne iş yapar’ yerine ‘İyi ki odaya üye olmuşum’ der hale getirdiği üyelerinin memnuniyetini yüzde 70’ten yüzde yüze çıkarma hesabını ve planını yapmalı. Kalan görev süresi içerisinde bunları yapmak imkansız gibi görünse de bundan sonrası için gelecek her yönetim için her türlü koylaylığı ve alt yapıyı hazırlamış durumda.
Kısacası hizmet binası bitmiş, alt yapı sorunu olmayan bir odada yöneticilik yapmak artık zor olmasa gerek. Bunu başaran da Hiçyılmaz ve ekibidir.
GÜNÜN SÖZÜ
Yükün dürüstlükse gücün düşer belki ama başın düşmez.