DİN BÜYÜKLERİNİ RABLEŞTİRME ŞİRKİ: Allah, ayetlerde din konusunda, mezhep imamı, âlim, vaaz, ulema, şeyh, rahip, haham, papaz gibileri rableştirilmesi, sıfatlarının, ölçü ve sınırlarının aştırılmamasını istiyor. 3/Ali İmran 64, ‘De ki: Ey kitap verilenler, sizinle bizim aramızda müşterek olan bir söze geliniz. Allah’tan başkasına tapmayâlim, Allah’a hiçbir şeyi eş tutmayâlim ve Allah’ın yanında kimimiz kimimizi ilahlaştırmasın..’ çünkü din Allah tarafından tamamlanmıştır. 5/ Maide 3, ‘…Bu gün sizin için dininizi ikmal ettim, sonlandırdım, size dinimi tamamladım, din olarak İslam’ı seçtim…’
Eğer bir insanın diğer bir insanı Allah’tan af isteyerek kurtarması ve istenilen duruma getirmesi olsa idi, başta Resulümüzün amcası Ebu Talip’in Müslüman olması için, Allah’a yaptığı dua kabul edilirdi. Yine İbrahim peygamberin babası için yaptığı dua kabul edilirdi veya yine Nuh peygamberin oğlu için yaptığı dua kabul olurdu. 9/ Tövbe 80 ‘Ey Muhammed onlar için ister af dile, ister dileme, onlar için yetmiş kez af dilesen de Allah onları asla affetmeyecektir. Bu onların Allah ve Resulünü inkâr etmelerinden dolayıdır, Allah fasıklar topluluğunu hidayete erdirmez.’ 9/ Tövbe 113, ‘Cehennem ehli oldukları onlara açıkça belli olduktan sonra, akraba dahi olsalar, Allah’a ortak koşanlar için af dilemek ne peygambere yaraşır, ne de inananlara.’ 9/ Tövbe 114, ‘İbrahim’in babası için af dilemesi, sadece ona verdiği sözden dolayı idi. Ne var ki, onun Allah’ın düşmanı olduğu kendisine belli olunca, babasından uzaklaştı. Şüphesiz ki, İbrahim çok yumuşak huylu ve pek sabırlı idi.’ 11/ Hud 45,’ Nuh Rabbine dua edip dedi ki, Ey Rabbim şüphesiz oğlum da ailemdendir. Senin vadin ise elbette haktır, sen hâkimler hakimisin.’ 11/ Hud 46, ‘Allah buyurdu ki, ey Nuh o asla senin ailenden değildir. Çünkü onun yaptığı kötü bir iştir, o halde hakkında bilgin olmayan bir şeyi benden isteme. Ben sana cahillerden olmamanı tavsiye ederim.’
ADAB, Yazarı: Muhammed Bin Abdullah Hani tercüme eden Abdulkadir Akçiçek 1976. Sayfa 155 ‘Zamanımızda evla/doğru olan evlilikten kaçınmaktır, nefsi riyazet/korumak, açlık, uykusuzluk ve seyahatle yola getirmektir.’ Allah nefsi korumayı Kur’an’daki çeşitli ayetlerle yani şunları yapın, şunları da yapmayın emriyle açıklamıştır, zaten evlenme olmaz deniliyorsa bilin ki doğal dengeye aykırıdır. ‘sayfa 157, Hak Teâlâ’nın gelmiş ve gelecek tecellilerinden hiçbiri kendisine gizli kalmayacak’ 6/Enam 59, ‘…Gaybın anahtarları Allah’ın katındadır, onları ancak Allah bilir.’ 59/ Haşr 22, ‘O, öyle Allah ki, O’ndan başka ilah yoktur, görülmeyeni de görüleni de bilir. Rahman ve Rahim olan O’dur.’ Sayfa 171 ‘Şeyhin sözleri ile ameldir, mürid, şeyhinin kavline göre amel cihetine gitmeli, şeyhin kavli de Zikir, teveccüh, murakabe olacaktır.’ Sayfa 235, Resule tam uymayı, bu kamil şeyhin sevgisi ile bir görmesi icap eder.’ 2/ Bakara 165, ‘İnsanlardan bazıları Allah’ın yanında Allah’a denk tanrılar edinir de onları Allah’ı sever gibi severler…’ iman yönünden böyle bir sevgiyi bir düşünün hep diyoruz ya, bunların yüzü suyu hürmetine, hatırına diye türbelere, yatırlara ve şeyhlerinin huzuruna varıp bunları aracı koyarak Allah’a yalvarıyorlar ya, sanki onları aracı koymadan Allah dualarını kabul etmiyor.
2/Bakara 186, ‘Kullarım sana, Beni sorduğunda söyle onlara Ben çok yakınım, bana dua ettiği vakit dua edenin dileğine/duasına karşılık veririm. O halde kullarım da Benim davetime uysunlar ve bana inansınlar ki, doğru yolu bulalar.’ Sayfa 241, İşlerde zor duruma düşer de şaşırırsanız, kabir ehlinden yardım talep ediniz.’ Şirke düşmüş zorba müşriklere bakın hele, halbuki Allah ne buyuruyor, 42/ Şura 10, ‘Ayrılığa düştüğünüz herhangi bir şeyde/konuda hüküm vermek Allah’a mahsustur. İşte bu Allah, benim Rabbimdir, O’na dayandım ve O’na yönelirim.’ Yazamadığım neler var.