Allah, Peygamberlerin resul yani elçi sıfatıyla hata yapamayacaklarını 5/ Maide 67. De, Ya eyyüherresulü “Ey Resul Rabbinden sana indirileni tebliğ et, eğer bunu yapmazsan Allah’ın elçiliğini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan koruyacaktır, doğrusu Allah, kafirler topluluğuna rehberlik etmez.” Ama Peygamberler nebilik sıfatıyla hata yapabileceklerini ve Allah’ın bu yönüyle peygamberini sorguladığını bize haber verdiği için şunu da anlamış bulunuyoruz. Allah’ın Peygamberi sorgulamasından bizlerin Peygamberi tanrı haline getirilmesini de önlemektedir. Mesela Tahrim suresin de 66/ Tahrim 1. Ya Eyyühennebiyyü “Ey Nebi Eşlerinin rızasını gözeterek Allah’ın sana helal kıldığı şeyi niçin kendine haram ediyorsun, Allah çok bağışlayan çok esirgeyendir.” Bu ayetten anlayacaklarımız peygamberimiz, Allah’ın helal kıldığını kendisine haram kılıyor hata ve günaha bulaşıyor ve Allah tarafından sorgulanıyor ve Peygamber (as) bile Allah’ın helal kıldığına haram, haram kıldığına helal diyemiyor ki, diğer insanlar ve din temsilcileri nasıl haram diyecekler, tarikatlar, cemaatler, şeyhler, mezhepler gibiler nasıl söyleyecekler. Şu mezhebe göre şöyle, şu mezhebe göre böyle diyerek Allah’ın yanında ikinci, üçüncü ve daha fazla din koyucu oluşturulmuş olmuyor mu? Ayette Allah, Peygamberinin hatasını insanlara duyurmak için yapmıyor, bu ayetle bütün insanlığı, özel olarak ta din görevlilerini, tarikatları, cemaatleri ve mezhepleri uyararak eğitmek ve ders çıkartmak öğüt almak için uyarıyor.
Hz. Peygamberin şöyle dua ettiği rivayet ediliyor. “Benimde kalbim bulutlanır, gaflet ile perdelenir, ben günde yüz (çok defa ) kere Allah’tan af diliyorum” (Müslim, Zikir, 41: Ebu Davud, Vitr, 26. ) yine başka bir duası şöyle rivayet edilir, “Ey insanlar, Allah’a tövbe ediniz, Allah’tan af dileyiniz. Çünkü ben her gün Allah’tan yüz defa af dilerim.” (İbn Hanbel Müsned, 2/ 261.) Demek ki Peygamberler hata ve günah işleyebilen kullardır, bunu diğer peygamberlerde de görebiliyoruz. Yani Peygamber ve Peygamberler günah işlemez demek onları ilahlaştırmak anlamına geliyormuş. Adem (as ) hatası 7/ Araf 19, 20 de, Nuh (as ) 11/ Hud 45,46, 47 ) de yine Musa (as ) hatası da 28/ Kasas 15, 16, 17, de örnek olarak verebiliriz yine ayetlerden bir müminin diğer müminler için Allah’tan af isteyebileceklerini yani hem kendilerinin, hem de diğer müminler için af edilmeleri için yalnız ve sadece aracısız Allah’tan istenebilecektir, böylece sadece kendisini değil diğer müminleri de düşünmeleri gerektiği bizlere hatırlatılıyor.
Yazarın Diğer Yazıları
Namaz kılarken, namazda ses nasıl olacak?
12 Aralık 2024 07:30Kılınan namazların vaktiyle ilgili ayetler.
11 Aralık 2024 07:20Allah’ın kanun koyma hakimiyeti
10 Aralık 2024 07:40Kılınan namazların vaktiyle ilgili ayetler
09 Aralık 2024 07:00Namazların kısaltılması ve namazın rekâtlarıyla ilgili ayetler
07 Aralık 2024 07:16