18) KABİR AZABI VE KABİR DE SORGU: Dinimiz de olmayan, ancak kültürümüze, yabancı din kültürlerinden bulaşmış yanlışlardan ve hurafelerden biridir. Allah’ın kitabı KUR’AN bir tarafa atılmış, Allah’ın Peygamberine iftira atılmış, Müslümanların inancında, beyninde yerleşmiş ve İslam’ı anlatan çeşitli kitaplarda da yer almış ve adetleşerek din halini almış, hurafe inancı imanın bir parçası haline gelmiştir. Bu hurafe inancı kültürümüzde öyle bir hal almış ki, maneviyatı yüksek olarak bilinen ölmüş kişilerin mezarlarındaki cesetlerden bile yardım ve medet umulur hale getirilmiştir. Gerek İslam öncesi, gerekse İslam sonrası inançların kabir hayatı ve oradaki ceza ve sorgunun kabulleri ne yazık ki, aynen İslam kültürüne geçerek kendini muhafaza edebilmiştir.
Hurafeciler, şu ayetleri kabir azabı var diye delil getirmeye çalışıyorlar. 9/ Tevbe 101. “…Onlara iki defa azap edeceğiz, sonra da büyük azaba götürülürler.” 32/ Secde 21. “En büyük azaptan önce, onlara mutlaka en yakın azaptan tattıracağız, olur ki imana dönerler.” Bu ayette en büyük azap ahret azabı, yakın azap ise dünyadaki çeşitli sıkıntılar olarak açıklanmaktadır. Ayeti iyice anlarsak azabın birisi ahrette, diğeri de dünyada olacağı açıkça anlaşılıyor. Ahret belli, ancak, olur ki imana dönerler, diyor. Ölmüş olan kişi tekrar imana nasıl dönecektir, tekrar dönebilmesi için ölmemiş olması gerekmez mi? Bunun kabir azabıyla ne alakası vardır. iki defa azabın birisi dünyada, diğeri de ahrette olacağı açık ve seçik olarak açıklanmasına rağmen nedense dünyadaki azabın kabirde olacağı söylenmiştir. Kabir ayette hiç geçmiyor, ama imana geri dönerlerden ne anlaşılmalıdır. İmana geri ölen mi döner, yoksa ölmeyen mi? Elbette ki ölmeyendir.
40/ Mümin 46. “Onlar sabah, akşam o ateşe sokulurlar, kıyametin koptuğu günde kendilerine, Firavun ailesini en çetinine sokunuz denilecektir.” 52/ Tur 47. “Şüphesiz zulmedenlere, ondan başka da azap vardır. fakat çokları bilmezler.” Bu ayetler de kabir azabından bahsedilmediği gibi, ayrıca ruhun kabirdeki cesede döneceğine ve canlanacağına dair bir açıklamada yoktur. Dirilme de Kıyamet, kopunca olacaktır, sorgulamada ahrette olacaktır. Ahretten önce sorgulama yoktur, Ahret ve dünya azabı diyen Allah, kabir azabı diye ayette açıklamaz mıydı? Hurafelerini KUR’AN a kabul ettirmeleri bu ayetlere göre mümkün değildir.