Allah’ta meydan okuyor ve 39/Zümer 43 “Yoksa onlar Allah’tan başka, Allah’ın yanında şefaatçiler mi edindiler? De ki: Onlar hiçbir şeye güç yetiremezler ve akıl erdiremezlerse de mi? şefaatçi edineceksiniz? ” Allah, ayette, Allah’tan başkalarını şefaatçiler mi edineceksiniz diyor ve 39/Zümer 44 “De ki: bütün şefaat yalnız Allah’ındır…” Allah bütün şefaatin sadece kendisine ait olduğunu, parçalayıp, birazı peygamberlere, birazı veli, evliyaya, birazı tarikat şeyhlerine, birazını şuna buna verdim demiyor. 22, ayette yerden ve gökten rızık verdi bunları bilerek Allah’a şirk koşmayın diye ikazını yapıyor. Şirk: Allah’a ait sıfatlardan birini veya birkaçını, niteliği, Allah’tan başka bir varlığa veren/yakıştıran, bunlarda din koyar demek, kaybı bilir, her yerde gelir bizi korur, kurtarır, Allah’a yaklaştırır, şefaat ederler gibi sıfatları, yaratılmış olan kullara, peygamberler, veli, evliyalar, mezhep imamları, tarikat ve şeyhleri, alim, ulema ya da bunlar din koyar, bunlar bizi Allah’a yaklaştırır, bize şefaat ederler, her yerde imdadımıza yetişir, medet senden ey şeyhim, yatırım, velim, evliyam beni koru, kurtar gibi benzeri inançlar, şirktir. 7/Araf 3 “Rabbinizden size indirilene/Kuran’a uyun Allah’ın yanında başka evliyaların peşlerinden gitmeyin. Ne kadarda az öğüt alıyorsunuz.” 41/ Fussilet 9 “De ki:Gerçekten siz, yeri iki aşamada yaratanı, yok sayıp, inkar edip, Allah’a ortaklar mı koşuyorsunuz? Allah, alemlerin Rabbidir.” Allah’a inanma şirksiz bir iman, itaat, tevhit, ihlasla ve ibadetle olur, Allah’ın yanında başka evliyalar, veliler, yatırlar, şeyhlerle gibilerle olmaz.
Bakara 23. Ayette, eğer indirdiğimiz Kuran’dan şüphede iseniz o zaman haydi görelim Kuran’ın benzeri bir sure getirin, Allah’ın gayrinde/dışında şahitlerinizi ve destekçilerinizi de çağırın/getirin. 24 ayette de bunu başaramayacaklarını ve yapamayacaklarını ikaz ederek uyarıyor. Bakalım, 10/Yunus 38 “Yoksa Kuran’ı Muhammed uydurdu mu diyorlar? De ki: Eğer sizler doğru iseniz, Allah’tan başka, gücünüzün yettiklerini çağırın da hep beraber Kuran’ın benzeri bir sure getirin.” Peygamber de, Hadislerle din koyar veya yaygın inanış ve öğreti şöyle hadisler ayeti nesh eder, hükmünü kaldırır deniyor, bu iftiranın en şerlisidir, böyle şey olmaz. 11/Hud 13 “Yoksa Kuran’ı peygamber, kendisi uydurdu mu diyorlar? De ki: Eğer doğru iseniz, Allah’tan başka çağırabildiklerinizi yardıma çağırın da siz de Kuran gibi uydurulmuş on sure getirin.” Aynı Hud suresi 35. Ayette Yoksa, Kuran’ı sen uydurdun mu diyorlar? De ki: Eğer Kuran’ı uydurduysam günahım bana aittir. Fakat ben, sizin işlediğiniz günahtan uzağım.” alın size, Allah’ın emri ayet, buna karşı hala direnip, peygamber din koyar, hadisler ayeti nesh eder diyenler, neye hizmet ediyorlar görünmektedir. Allah, Bakara 25. Ayette, imana uyumlu iyilikler işleyen kimselerin cennetle müjdelendiğini hatırlatmaktadır. İmana uyumlu iyiliklerin, bireysel toplumsal ve eğitime doğru bir yol takip edilmesini ister. Sorumlu davranış, Allah’ın razı olduğu eylemler, ıslah edici, iyiliğe yönelik işler, nefrete değil, barışa ve sevgiye giden ameller ve işler olmalıdır. Bakara 26. Ayette, sivri sineği ve ondan da küçüğünü misal vererek sözün tüm imkanlarını kullanarak, insanın hakikati görmesini sağlar. İman edenler şunu kesin bilirler ki, iman edilmesini istemek, Allah’ın emridir ve hemen teslim olurlar, bunlar doğru yola gidenlerdir ve bu iman sonucu Allah, takdirini iyi yola gittikler için iyi olarak kullanacağını açıklıyor. Yine, Allah, sapanın, sapmak isteyenin, insanın kendi isteği ile yaptığından dolayı, takdirini kötü yolu seçtiği için, Allah’ta kötü yolu yaratır ve kötüyü isteyene nasip eder. 26. Ayetin sonunda, Allah, “Yoldan çıkmışlardan başkalarını kesinlikle saptırmaz “ buyurarak kimin ne yaptığına göre takdirini oluşturur. Bakalım, Allah, ne buyuruyor, 13/Rad 27 “…De ki: Allah, isteyen/dileyen kimsenin sapmasını ister, Allah, kendisine yönelen ve doğru yolu isteyeni de doğru yola uydukları için doğru ister.” 9/Tövbe 80 “Ey Muhammed, onların bağışlanmaları için Allah’tan ister af dile, ister dileme, onlar için yetmiş kez af dilesen de, Allah onları asla affetmeyecektir…” ayetler gayet açıktır.