Vergi mükellefleri dikkat! 30 Kasım'a kadar süre verildi

Hazine ve Maliye Bakanlığının e-Tebligat düzenlemesiyle belirli vergi mükellefleri için başvuru takvimi netleşti. Detaylar haberimizde...

Hazine ve Maliye Bakanlığı, elektronik tebligat sistemine ilişkin yeni düzenlemeyi yürürlüğe koydu. Esnaf, çiftçi ve meslek sahipleri dahil belirli vergi mükelleflerinin sisteme dahil olması zorunlu hale gelirken, daha önce kayıt yaptırmayanlara 30 Kasım'a kadar süre tanındı.

Maliye'den milyonlarca mükellefi ilgilendiren karar

Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi bildirimlerinin elektronik ortamda yapılmasına ilişkin yeni düzenlemeye gitti. Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, 11 Ekim 2026 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yeni düzenlemeyle elektronik tebligat sisteminin kapsamı ve başvuru şartları yeniden belirlendi. Düzenleme; kurumlar vergisi mükelleflerinin yanı sıra ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerini, kolektif şirketleri ve adi komandit şirketleri kapsıyor. Belirli araçların ilk iktisabında adına tescil yapılan kişiler de sistem kapsamında yer alıyor.

Sisteme girmek için son tarih 30 Kasım

Yeni düzenlemeye göre, elektronik tebligat sistemine dahil olması gerektiği halde henüz kayıt yaptırmayan kapsamdaki mükelleflerin 30 Kasım 2026'ya kadar başvurularını tamamlaması gerekiyor. Yeni mükellefiyet tesis ettiren ve sisteme dahil olması zorunlu olanların ise işe başlama tarihini takip eden 15 gün içinde kayıt yaptırması gerekiyor. Belirli araçların ilk iktisabında adına tescil yapılacak kişilerin de kayıt veya tescil işlemi tamamlanmadan önce sisteme dahil olması şartı bulunuyor.

Başvurular Dijital Vergi Dairesi üzerinden yapılacak

Mükellefler, elektronik tebligat sistemine başvurularını Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda yapabilecek. Başvuru, mükellefin durumuna uygun bildirim formuyla bağlı bulunulan vergi dairesine de iletilebilecek. 1 Temmuz 2026'dan önce sisteme dahil olanlar ise yeniden başvuru yapmadan mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle sistemi kullanmaya devam edebilecek.

Vergi tebligatları e-Devlet'ten takip edilebilecek

Elektronik tebligat yoluyla gönderilen evraklar, Dijital Vergi Dairesi ve e-Devlet Kapısı üzerinden görüntülenebilecek. Elektronik imzalı tebligat, muhatabın elektronik adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılacak. Mükellefler, kendilerine tebligat gönderildiğinde SMS veya e-posta yoluyla bilgilendirme yapılmasını talep edebilecek. Ancak bilgilendirme mesajının ulaşmaması, tebligatın geçerliliğini etkilemeyecek.

Sisteme kayıt yaptırmayanlara ceza uyarısı

Düzenlemeye göre mükelleflerin bildirimlerini zamanında ve doğru şekilde yapmaları, bilgilerindeki değişiklikleri vergi dairesine bildirmeleri ve kullanıcı kodları ile şifrelerini korumaları gerekiyor. Elektronik tebligat sistemine ilişkin yükümlülüklerini yerine getirmeyenler hakkında Vergi Usul Kanunu'nun ilgili ceza hükümleri uygulanabilecek. Bu nedenle kapsama giren mükelleflerin başvuru sürelerini takip etmesi önem taşıyor.