Piyasalarda ezber bozan hafta! Borsa ve altın yatırımcısı kaybetti

Yüksek enflasyon ortamında birikimlerinin alım gücünü korumak ve varlıklarına değer katmak isteyen yatırımcıların kâr arayışı sürerken, piyasalar hareketli bir haftayı geride bıraktı. Peki, bu hafta en çok kazandıran yatırım aracı altın mı, döviz mi, BIST 100' mü oldu?

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Yüksek enflasyon ortamında birikimlerini korumak isteyen yatırımcıların ilk tercihi altın olmaya devam ediyor. Risklerini minimize etmek ve alternatif getiri sağlamak isteyen vatandaşlar ise birikimlerini döviz ve Borsa İstanbul’dan yana kullanıyor. Peki, bu hafta en çok hangi yatırım aracı kazandırdı?

Borsa haftayı düşüşle kapattı

Borsa İstanbul'da BIST 100 endeksi, yatırımcıların kar satışları ve küresel piyasalardaki temkinli duruşun etkisiyle haftayı düşüşle geride bıraktı. Haftalık bazda yüzde 3,13 oranında değer kaybeden BIST 100 endeksi, kapanışını 14.274,02 puandan gerçekleştirdi. Yatırımcıların odağında yer alan endeks, hafta içerisindeki dalgalanma grafiğinde en düşük 14.147,05 puanı test ederken, en yüksek ise 14.871,49 puan seviyesine kadar tırmandı.

Altın yatırımcısı bu hafta kaybetti

İç ve dış piyasalardaki gelişmelerle birlikte altın yatırımı yapanlar haftayı kayıpla kapattı. 24 ayar gram altın fiyatı, bir önceki hafta kapanışına kıyasla yüzde 1,63 oranında azalarak 6 bin 97 liraya geriledi. Benzer şekilde düşüş trendini takip eden Cumhuriyet altınının satış fiyatı yüzde 1,62 azalışla 41 bin 98 liraya, çeyrek altının satış fiyatı ise önceki hafta kapanış seviyesinin yüzde 1,63 altına inerek 10 bin 212 liraya geri çekildi.

Haftalık performans tablosu incelendiğinde, ABD doları iç piyasada en çok öne çıkan yatırım aracı oldu. Doların satış fiyatı, haftalık bazda yüzde 0,39 oranında bir artış kaydederek 46,6280 lira seviyesine yükseldi. Avrupa para birimi Euro ise yataya yakın ancak pozitif bir seyir izleyerek haftayı yüzde 0,06'lık sınırlı bir yükselişle 53,3080 liradan tamamladı.