MHRS' de Yeni Dönem

Merkezi Hekim Randevu Sistemi'nde yaşanan sorunlar nedeniyle vatandaşlardan sık sık şikâyetler aldıklarını belirten Sağlık Bakanı Koca, sisteme ilişkin açıklamalarda bulundu. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'in Kayseri bülteninde…

MHRS' de Yeni Dönem

Vatandaşların devlet hastanelerinde muayene olabilmek için kullandıkları, Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS)’inde bir türlü randevu bulamadıklarını sık sık dile getirmesi üzerine bakanlık konuya ilgisiz kalmadı ve bunun için harekete geçti. 

MHRS' de Yeni Dönem

Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Sağlık Bakanı Fahrettin Koca; vatandaşlardan gelen şikâyetler üzerine uygulamada yeni bir sisteme geçileceğini belirterek, ‘’Gelecek aydan itibaren özellikle randevusunu alıp gelmeme durumuna karşı birtakım çalışmalar yaptık, buna aşama aşama, sorunu çözene kadar devam edeceğimizi söylemek istiyorum.’’ açıklamasında bulundu. 

MHRS' de Yeni Dönem

Gelinmeyen Randevulara Karşı Yeni Sistem

Randevu bulunmamasının ana kaynağının alınan randevulara gelinmemesinden kaynaklandığının altını çizen Koca, konuyu örneklendirerek, randevuyla gelen hasta sayısının 400 bin, randevusunu aldığı halde gelmeyen kişi sayısının ise 110 bin olduğunu vurguladı.

Sağlık Bakanı Koca, ’’Bu doğru bir şey değil. Bu noktada hassasiyet göstermeliyiz. Tedavi edilme imkânı olabilecek 110 bin hastamızın hakkı alınmış oluyor. Ödeyemeyecek olduğumuz bir haktan bahsediyorum. Hepimiz birlikte üzerimize düşeni, bizler bakanlık olarak, vatandaşımızın da bu anlamda üzerine düşeni hassasiyetle yapmasını bekliyoruz. Gelecek aydan itibaren özellikle randevusunu alıp gelmeme durumuna karşı birtakım çalışmalar yaptık, buna aşama aşama, sorunu çözene kadar devam edeceğimizi söylemek istiyorum. ’diye konuştu.

MHRS' de Yeni Dönem

Yan Dal Sorununu Çözeceğiz

Branş sorununu çözmek için yoğun bir şekilde çalıştıklarını belirten Fahrettin Koca, ‘Yan dal uzmanlık dâhil olmak üzere kanun değişikliği yapılarak ve en son geçen ay yapılan imtihanla yüzde 100’e yakın doluluk söz konusu oldu. Yer yer yaşadığımız bu sorunlarla birlikte vatandaşımızın da bize destek olmasını bekliyoruz. Ben birkaç defa söyledim. 'Herhalde sorumlusu vatandaşımız görülüyor.' diyerek ifade edenler oldu, o anlamda söylemiyorum. Sorunun farkındayız, özellikle bazı branşlarla ilgili bu sorunun daha belirgin olduğunu biliyoruz. Bunu aşmak için çaba gösteriyoruz ve vatandaşımızın da bu anlamda üzerine düşeni yapmasını bekliyoruz.’ açıklamasında bulundu.

‘Yoğun Bakımda Kısmen Sorun Yaşadık’

Yoğun bakımlarda da bir dönem sorun yaşadıklarını ifade eden Koca, iki ay kadar önce Türkiye'de kısmen, İstanbul'da biraz daha belirgin yoğun bakım yatak sorunu yaşandığını ifade ederek, konuya ilişkin, ‘Şu an Türkiye'de yoğun bakım yatak doluluk oranı yüzde 69, İstanbul'umuzda ise yüzde 72. Servis yatak doluluk oranı ise Türkiye'de yüzde 60, İstanbul'da yüzde 66. Bu anlamda yoğun bakım ve servis yataklarımızda Türkiye'de olmadığı gibi, İstanbul'da da iki ay önceki yoğunluk söz konusu değil. Bu anlamda daha rahatız.’ dedi.