Mezun olan öğrenciler sağlık sisteminden nasıl yararlanacak?

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), eğitim hayatını tamamlayan gençlerin sağlık güvencelerinin belirli şartlar altında devam ettiğini hatırlatarak önemli bir bilgilendirme yaptı. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…

SGK tarafından yapılan paylaşımda mezuniyet döneminin yaşandığı yaz aylarında gençlerin ve ailelerin sağlık hizmetlerinden kesintisiz yararlanabilmesi için mevcut haklara dikkat çekildi.

18 yaşına kadar kesintisiz hizmet sunuluyor

SGK tarafından yapılan açıklamada, tüm çocukların sağlık güvencesinin 18 yaşına kadar devam ettiği belirtildi. Bunun yanı sıra lise ve dengi okul mezunlarının, mezuniyet tarihinden itibaren iki yıl süreyle ve 20 yaşını aşmamak kaydıyla sağlık hizmetlerinden yararlanmaya devam edebileceği ifade edildi.

25 yaş sınırı hatırlatıldı

Yükseköğrenimden mezun olan gençler için de benzer bir uygulamanın bulunduğuna dikkat çekilen açıklamada, üniversite mezunlarının mezuniyet tarihinden itibaren iki yıl süreyle ve 25 yaşını geçmemek şartıyla genel sağlık sigortası kapsamındaki haklarını sürdürebileceği kaydedildi.

SGK tarafından yapılan duyurular takip edilmeli

Mezuniyet sonrası sağlık güvencesi konusunda herhangi bir mağduriyet yaşanmaması için gençlerin ve ailelerin SGK tarafından yapılan duyuruları takip etmelerinin önem taşıdığı vurgulandı. Açıklamada, eğitim hayatının sona ermesinin sağlık güvencesinin de sona erdiği anlamına gelmediği belirtilerek, gençlerin yasal süreler boyunca sağlık hizmetlerinden yararlanmaya devam edebileceği hatırlatıldı.

Mezun olan öğrenciler sağlık sisteminden nasıl yararlanacak?