Merakla Beklenen Projede Yeni Gelişmeler

İYİ Parti Milletvekili Aykut Kaya'nın soru önergesini yanıtlayan Ulaştırma Ve Alt Yapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, müjdeyi duyurdu. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'in Kayseri bülteninde…

Merakla Beklenen Projede Yeni Gelişmeler

İYİ Parti Milletvekili Aykut Kaya’nın soru önergesini yanıtlayan Ulaştırma Ve Alt Yapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, müjdeyi duyurdu. 

Uraloğlu, açıklamasında Antalya'yı Eskişehir ve Kayseri üzerinden hızlı demir yolu ağına bağlayacak iki ayrı hat için etüt proje çalışmalarının tamamlandığını belirtti.

Merakla Beklenen Projede Yeni Gelişmeler

Antalya’nın hızlı demir yolu ağına bağlanması amacıyla; 425 kilometrelik Eskişehir-Kütahya- Afyonkarahisar-Isparta/Burdur- Antalya ve 541 kilometrelik Kayseri-Aksaray-Konya- Seydişehir-Antalya kesimlerinde, 200 km/saat tasarım hızına uygun olarak hızlı tren demir yolu projelerinin planlandığını aktaran Bakan Uraloğlu, ‘Tüm kesimlerde etüt proje çalışmaları tamamlandı’ açıklamalarında bulundu.

Kayseri’de yüksek hızlı tren projesi için rekor bir bütçe ayıran hükümet, yıllardan beri gündemde olan Kayseri-Yerköy Hızlı Tren Projesi için, yeni yılda rekor sayılabilecek miktarda ödenek ayırmıştı. Kayseri-Yerköy Yüksek Standartlı Demir Yolu Projesi için 11 milyar 74 milyon lira kaynak ayıran hükümetin, bu yıl projeyi önemli bir seviyeye getireceği belirtilmişti. 

Merakla Beklenen Projede Yeni Gelişmeler

Kayseri Yerköy Yüksek Hızlı Tren Projesi nedir?

Yerköy - Kayseri YHT Projesi ile 250 km/saat hızla, 142 km’lik çift hat uzunluğunda, elektrikli ve sinyalli karma (Yük-Yolcu) işletmecilik yapılması hedefleniyor.

YHT hattının tamamlanmasıyla Yerköy-Kayseri mevcut konvansiyonel demiryolu ile 3 buçuk saatte sağlanan ulaşımın 1 saatin altına, Ankara - Kayseri arası mevcut konvansiyonel demiryolu ile 7 saatte sağlanan ulaşım süresinin 2 saate ve İstanbul-Kayseri arası ise 5 saat 15 dakikaya düşürülmesi planlanıyor.  

Merakla Beklenen Projede Yeni Gelişmeler

Bu YHT hattı ile birlikte Kayseri, Yenifakılı, Şefaatli, Yerköy, Kırıkkale ve Ankara istasyonları arasında bir yılda 11 milyon yolcu ve 650 bin ton yük taşınması planlanıyor.

Projenin hayata geçirilmesiyle birlikte; yolcu ve yük taşımacılığında zaman tasarrufu; su kirliliği, hava kirliliği, gürültü kirliliğinin azalmasına, karayolu işletme giderlerinde azalmalar ile ülke ekonomisine büyük kazançlar sağlanması hedefleniyor.