Komşular atağa geçti, Kayseri yerinde mi sayıyor?
Nevşehir turist çekerken, Niğde'ye havaalanı müjdesi geldi. Peki, Kayseri bu yarışta nerede duruyor? Hızlı tren projesiyle umutlar yeşerir mi? Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…
Kayseri’nin çevresindeki şehirler ekonomik, turistik ve sosyal alanlarda adımlarını hızlandırırken, Kayseri’nin aynı ivmeyle gelişim gösterememesi dikkat çekiyor. Nevşehir artan turist sayısıyla bölgenin cazibe merkezine dönüşürken, son olarak Niğde’ye havaalanı yapılacağının duyurulmasıyla dengeler daha da değişti. Bu gelişmeler, Kayseri’nin rekabet gücünü ve geleceğini tartışmaya açtı.
Turisti tutamayan şehir: Kayseri
Kayseri, Erciyes Kayak Merkezi sayesinde önemli bir turist akışı yaşasa da bu dönemsel ilgi, sürdürülebilir turizm için yeterli değil. Nevşehir ise her mevsim yoğun ilgi gören Kapadokya ile bu alanda fark yaratıyor. Erciyes A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Elcuman’ın paylaştığı verilere göre, bu sezon 2 milyon 700 bin ziyaretçi ağırlayan Erciyes’in Kayseri ve Türkiye ekonomisine yıllık 200 milyon avro katkı sağladığı belirtiliyor. Ancak bu katkının kalıcı hale gelmesi için altyapının güçlendirilmesi şart.
Niğde’den beklenmedik atak: Hava kampüsü geliyor
AK Parti Niğde Milletvekili Prof. Dr. Cevahir Uzkurt’un Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile yaptığı görüşmeler sonuç verdi ve Niğde’ye modern bir havaalanı yapılması kararlaştırıldı. Proje kapsamında serbest iniş-kalkış yapılabilecek, özel jet ve eğitim uçaklarının da kullanılabileceği bir "hava kampüsü" kurulacak. Antalya ile birlikte ilk etapta hayata geçirilecek bu proje sayesinde Niğde'nin ticaret, turizm ve eğitim potansiyelinin artması bekleniyor.
Kayseri’nin kurtuluş umudu: Yüksek Hızlı Tren Projesi
Komşuların ardı ardına yaptığı hamleler karşısında Kayseri için en büyük umut, Ankara-Yerköy-Kayseri Yüksek Hızlı Tren Projesi olarak görülüyor. Proje tamamlandığında İstanbul-Kayseri arası seyahat süresi 5,5 saate düşecek. Proje sayesinde yılda 242 milyon avroluk tasarruf öngörülüyor.
Projenin Detayları:
Toplam uzunluk: 142 kilometre
Hız: 250 km/saat
Hat yapısı: Çift hatlı, elektrikli ve sinyalli
İstasyonlar: Şefaatli, Yenifakılı, Himmetdede
Altyapı: 21 tünel, 18 demiryolu köprüsü, 224 menfez, 27 üstgeçit ve 92 altgeçit
Tamamlanma hedefi: 2028 yılının ilk yarısı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun açıklamasına göre, şantiyeler kuruldu, toprak işleri, sanat yapıları ve tünel kazı çalışmaları sürüyor. Ankara-Kayseri arasındaki mevcut 7 saatlik yolculuk süresi de 4,5 saate inecek.
Kayseri kaybeder mi, kazanır mı?
Nevşehir ve Niğde gibi komşularının hızla geliştiği bu dönemde, Kayseri’nin yerinde saymaması için hızlı tren projesinin bir an önce tamamlanması gerektiği vurgulanıyor. Aksi halde bölgesel rekabetten geri düşmek kaçınılmaz olabilir.