Kayseri'yi ilgilendiren 10 yıllık dönem başlıyor: Milli Aile Haftası kutlanacak!
Kayserililerin yakından takip ettiği Aile ve Nüfus Genelgesi Resmi Gazete'de yayımlandı. Buna göre 10 yıllık dönem başlıyor. Ayrıca Milli Aile Haftası olarak kutlanacak tarih ilan edilirken süreç içersinde iletişim kampanyaları da yürütülecek. Detaylar haberimizde…
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla Aile ve Nüfus On Yılı konulu genelge Resmi Gazete’de yayımlandı. Buna göre her yıl mayıs ayının son haftasının ‘’Milli Aile Haftası’’ olarak kutlanacak. Ayrıca nüfus ve güçlü aile hedeflerine yönelik iletişim kampanyaları yürütülecek.
Aile ve Nüfus On Yılı (2026-2035) konulu genelgeye göre Türkiye genelinde nüfus yapısında yaşanan dönüşümün kritik bir boyuta ulaştığı vurgulandı. Düşük doğum oranlarının varoluş meselesi durumuna geldiği belirtildi. Bu kapsamda bütün kamu kurumları ve çalışmalarda aileyi nüfusu artırıcı ve koruyucu bir anlayışı temel alacak.
Milli Aile Haftası İlan edildi
Genelgede her yıl mayıs ayının son haftasının Milli Aile Haftası olarak kutlanacağı aktarıldı. Genelge’de ‘’Kamu kurum ve kuruluşlarınca bu haftanın anlam ve önemine uygun etkinlikler düzenlenecektir’’ ifadeleri yer aldı.
Güçlü nüfus ve aile hedeflerine yönelik iletişim kampanyaları yürütülecek. Örgün ve yaygın eğitim programlarında temel bir bileşen olarak ele alınacak. Yine genelgede öne çıkan maddeler arasında yer alan cinsiyetsizleştirme akımı, zararlı alışkanlık, bağımlılıklar, nesilleri her türlü menfi etki ve müdahaleye karşı koruyacak bütüncül bir politika çerçevesinde ele alınacak.
Yeni hukuki çalışmalar yolda
Genelgeye göre mevcut hukuki düzenlemeler aile ve nüfus yapısını koruma ve güçlendirme yaklaşımıyla gözden geçirilecek, belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda yeni hukuki düzenlemelere ilişkin çalışmalar yürütülecektir.
02 Mayıs 2026 Tarihli ve 33241 Sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Aile ve Nüfus On Yılı (2026-2035) ile İlgili 2026/4 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi'ne ulaşmak için tıklayınız…