Kayseri'de Türk kültürü Gürcistan, Romanya ve Polonya'ya böyle tanıtıldı!

Kayseri'de bulunan Yalçın Delikan Ortaokulu'nda öğretmen Yağmur Akbulut öncülüğünde Gürcistan, Romanya ve Polonyalı ortaklarıyla eTwinning projesi geliştirildi. Whisper of Myths and Stories projesi ile Türk kültürü ile ülkemizin güzellikleri ve değerleri sanatla birleştirilerek yabancılara tanıtıldı. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'in bülteninde…

Youtube Kanalı
Youtube Kanalı
Abone Ol
Kayseri'de Türk kültürü Gürcistan, Romanya ve Polonya'ya böyle tanıtıldı!

Kayseri’de bulunan Yalçın Delikan Ortaokulu’nda öğretmen Yağmur Akbulut öncülüğünde Gürcistan, Romanya ve Polonyalı ortaklarıyla Whisper of Myths and Stories isimli eTwinning projesi geliştirildi. Projeye Kayseri’nin yanı sıra Yalova, Bayburt, Zonguldak, Trabzon gibi illerden de pek çok okul katıldı. 

Kayseri'de Türk kültürü Gürcistan, Romanya ve Polonya'ya böyle tanıtıldı!

Projede Gürcistan, Romanya ve Polonyalı ortaklarla Türkiye’nin efsaneleşmiş hikâyeleri tanıtılırken aynı zamanda yabancı ortaklar da kendi kültürlerini Kayserili öğrencilere tanıtmış oldular.

Ortaya çıkan anlatımlarla Storyjumper uygulamasında kitaplaştırılırken, Uluslararası Kitap Günü için de ortak bir şarkı yazılıp seslendirildi.

Kayseri'de Türk kültürü Gürcistan, Romanya ve Polonya'ya böyle tanıtıldı!

Konuyla ilgili açıklamada bulunan Yalçın Delikan Ortaokulu öğretmeni Yağmur Akbulut, ‘Projeye 7. Sınıf öğrencilerimle katılıyorum. Projemizin diğer kurucu ortağı ise Gürcistan’dan Manana Lashkhia. Türkiye, Gürcistan, Polonya ve Romanya’dan toplam 18 öğretmeniz. Projemizde farklı kültürlerin mitlerini, hikâyelerini tanırken, kendi kültürümüzü de tanıtmış oluyoruz. Projemizde ortak hikâyeler, şiirler yazıyoruz. Ve en son etkinliğimizde ise her okul Nasreddin Hoca hikâyelerini canlandırıyor. Diğer ülkelerin ilk toplantımızda mitlerimizi hikâyelerimizi paylaşırken Nasreddin hocanın hikayelerini çok beğenmesiyle son etkinliğimizin konusuna karar verdik. Bu da Türk ortaklarımızın kültürümüzü ne kadar güzel anlattığının göstergesi. Bizi çok mutlu eden şeylerden biri de iki okulumuzun engelli öğrencilerden oluşması ve en çok çaba sarfeden okullarımız da onlar. Özellikle ilk hikâye okuma ve anlatma etkinliğimizde,  Irina Chapodzenin öğrencilerine tüm Nasreddin hoca hikâyelerini okutması bizi çok duygulandırdı. Bu proje sadece birbirimizi ve kültürlerimizi tanımak ve tanıtmakla kalmadı aramızda duygusal bağlar kurmamızı da sağladı. Zaten Türk ortaklarımızın çoğu geçen seneki projemizden beri bizimle beraberler ama yabancı ortaklarımızın da projeyi böyle sahiplenmesi bizi çok mutlu etti’ dedi.

Kayseri'de Türk kültürü Gürcistan, Romanya ve Polonya'ya böyle tanıtıldı!

Projenin önemli ortaklarından İrına Chapodz, ‘Gürcistan dili ve kültürü öğretmeniyim. Kutaisi devlet parasız yatılı okulunda işitme engelli ve işitmesi zayıf öğrencilerle çalışıyorum. Beden diliyle eğitim yapıyoruz. Okuma ve yazmada problemler yaşıyoruz ve öğretmenler bu konuda çok önemli hale geliyor. İlk kez uluslararası bir projeye katılıyoruz ve hem benim hem öğrencilerim için ilginç bir süreç oldu. Kültürel mirasımızı korumak ve kültürel çeşitliliğin önemini öğrenciye aşılamak bakımından bu proje çok önemli. Diğer üslerin mitlerini hikâyelerini okumak, kendi mitlerimizi hikâyelerimizi tanıtmak, paylaşmak çok keyifliydi. Hem kendi mitlerimizi hem de Türk mitlerini beden diliyle anlattık. Bu çocuklarımızın çok ilgisini çekti. Öğrencilerimiz işitme problemi nedeniyle çoğu zaman sosyal izolasyon yaşıyor ve insanların onların yeteneklerine şüpheyle yaklaşması öğrencilerimizi olumsuz etkiliyor. Projenin ve proje öğretmenlerinin bizi içine alan ve destekleyici tavrı öğrencilerimizi çok mutlu etti. Kabul ve değer gördüğümüzü hissettik. Proje öğretmenlerimizin olumlu tepkilerini öğrencilerime hep anlattım ve öğrencilerim çok mutlu oldular ve yine yeni projelerde yer almak istiyorlar’ ifadelerinde bulundu.Kayseri'de Türk kültürü Gürcistan, Romanya ve Polonya'ya böyle tanıtıldı!

Projeye Yalova’dan katıldığını belirten İngilizce öğretmeni Rezan Erdem açıklamasında, ‘Whisper of Myths and Stories Etwinning Projesine Yalova’dan “700.Yıl Osmangazi Ortaokulu’ndaki 5. Sınıf öğrencilerimle katılıyorum. Öğrencilerim ve ben çok keyifli bir proje süreci geçiriyoruz. Farklı ülkeleri, farklı kültürleri ve onların mitlerini hikayelerini öğrenme fırsatı bulduğumuz için çok şanslıyız. Öğrencilerim hem İngilizce konuşma fırsatı buluyor, hem de web2 araçlarını kullanıyor. Yalova’dan sevgiler’ ifadelerine yer verdi.

Projeye yine Yalova’dan İngilizce öğretmeni Burcu Akgün de, ‘Bu benim ikinci e-Twinning projem. Bu ekibin yarısıyla geçen sene de dil öğrenimini destekleyen bir projede çalışmıştık ve güzel işler çıkarmıştık. O nedenle kurucu hocamızın " Whisper of Myths and Stories" projesinde yer almak benim için mutluluk verici. Uyumla çalışan bir ekip ve İngilizce öğretmenleri olarak bu projeler sayesinde öğrencilerimize derslerle sınırlı kalan İngilizce kullanımını yaygınlaştırmak için yeni imkânlar sağlamış oluyoruz. Öğrencilerimiz dil gelişimini sağlarken bir yandan da çeşitli web2 araçları kullanmayı öğreniyorlar. Bilindiği üzere dil öğrenmek de değişen ve gelişen teknolojiye ayak uydurmak da çağdaş ve globalleşen dünyanın vazgeçilmezleri arasında. Öğrencilerimle birlikte keyif alarak tüm bu sürece dâhil olmak bizim için büyük şans’ diye konuştu.

Bayburt’ta öğretmenlik yapan H. Cansel Yılmaz Öktem ise projenin çok keyifli ve öğretici olduğunu dile getirirken, ‘2 yıldır e-Twinning projelerinde yer almaktayım. Bu benim 2 yıl içindeki 5. projem. Bu projeye katılma amacım, bir İngilizce öğretmeni olarak öğrencilerimin derse karşı içsel bir motivasyon geliştirmesini sağlamak ve dil gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Bunun yanında edindikleri dil becerilerini, günlük hayatlarında kullanabilecekleri bir saha açmaktır. Bir proje tabanlı öğrenme ürünü olan bu e-Twinning projesinde, üzerine çalıştığımız mitolojik hikâyeler ve fıkralar hem yerel kültürümüzü tanımak için bir fırsat hem de bunları web2 araçları vasıtasıyla proje çıktıları haline getirmek süreç boyunca çok keyifli ve öğretici. 6.sinif öğrencilerimi dâhil ettiğim bu projede, dinamik bir öğrenme ortamına ulaşmak hem öğrencilerim hem de benim için büyük bir şans. 5 farklı ülkeden 17 öğretmen ve yüzlerce öğrenciyle birlikte bu projenin geliştirilmesine katkı sağlama fırsatı bulduğumuz için öğrencilerimle birlikte kendimizi çok mutlu hissediyoruz’ ifadelerini kullandı.

Kayseri’de Şehit Ali Örnek Ortaokulunda İngilizce öğretmenliği yapan Fatma Akşit de, ‘Whispers of myths and stories “ projesi benim ikinci etwinning projem. Öğrencilerim için yeni ve çok eğlenceli deneyimler yaşadıkları bir fırsat bu projeye dahil olmak. Proje kapsamında farklı şehirlerden ve farklı ülkelerden öğrencilerle etkileşim kurma şansı yakaladılar. Dil gelişimleri açısından da çok faydalı olduğunu düşünüyorum projelerin. Ders dışında da ingilizce araştırma bir şeyler üretme derdine düştüler. Bu bizim için çok önemliydi . Ayrıca bazı uygulamaları kullanmayı öğrendiler , teknolojik anlamda da faydalandılar. Ben ve öğrencilerim bu projede olmaktan çok mutluyuz kurucularımıza çok teşekkür ediyoruz iyiki bizi kabul ettiler’ diye konuştu. 

Bu yıl da hiç tereddüt etmeden e-Twinning Projesine katıldığını söyleyen Demet Koşun, ‘Ortak olarak yer aldığım ikinci e-Twinning projem Whisper of Myths and Stories. Şu anki ekimizin çoğu üyesiyle geçtiğimiz yıl ilk projeme öğrencilerimle katılmıştık. Çok keyifli, merak uyandıran, eğlendiren ve öğrencilerimin dil eğitiminin önemini anlamalarına yardımcı olan bir projeydi. Bu yıl da hiç tereddüt etmeden katıldık ikinci projemize. “Whisper of Myths and Stories” projesinde yer almak da bir o kadar mutluluk verici bizler için. Bu projemizle öğrencilerim ve ben hem kendi ülkemizin hem de farklı ülkelerin kültürlerini, köklerini tanıma fırsatı yakaladık. Mit ve hikayeleri okumak ve dinlemek öğrencilerimin hem genel kültürlerini hem de dil gelişimlerini çok olumlu bir şekilde etkiledi ve özgüvenlerini artırdı. Projemizle aynı zamanda öğrencilerim içinde bulunduğumuz dijital çağda çeşitli web2 araçlarını kullanarak kendilerini geliştirdiler. Proje süreçlerimiz hem eğlenceli hem de öğretici olarak keyifle geçmekte. Bu ekipte yer almaktan son derece mutluyuz. Kurucu ortağımız sevgili Yağmur Akbulut öğretmenimize bizleri böyle güzel bir projeyle bir araya getirdiği için ve projemizde emeği geçen tüm öğretmen ve öğrencilerimize çok teşekkür ederiz’ dedi.

İlk kez böyle bir deneyim yaşadığını dile getiren Trabzon Çimenli Ortaokulu Tuba Demirci ise, ‘Trabzon Çimenli Ortaokulundan 7. Sınıf öğrencilerimle projeye katılıyorum. İlk kez bir e-Twinning projesinde yer alıyoruz ve ilk deneyimimizi bu projeyle yapmak bizim için büyük şans. 4 ülkeden öğretmen ve öğrencilerle tanışmak, İngilizce konuşma fırsatı bulmak ve onların kültürünü yakından tanırken kendi kültürümüzü de anlatabilmek öğrencilerimizin motivasyonunu artırdı. Bu güzel ekiple çalıştığım için kutluyum ve başka projelerde tekrar buluşmayı diliyorum’ ifadelerinde bulundu.