Kayseri'de Cuma Namazı sonrası aşure ikramı: Uzun kuyruklar oluştu!

Kayseri Vakıflar Bölge Müdürlüğü başta olmak üzere kentte faaliyet gösteren STK'lar Muharrem ayı dolayısıyla kent genelinde aşure ikramında bulundu. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…

Muharrem ayı dolayısıyla Kayseri’de geleneksel aşure ikramları devam ediyor. Kentte birçok kamu kurumu ve sivil toplum kuruluşunun sürdürdüğü etkinlikler kapsamında, Kayseri Vakıflar Bölge Müdürlüğü öncülüğünde vatandaşlara aşure dağıtıldı.

Cuma namazı sonrası ilgi yoğun oldu

Geçtiğimiz günlerde Nasrullahzade Vakfı iş birliğiyle gerçekleştirilen aşure ikramının ardından, bugün de Cuma namazı sonrası kentin farklı noktalarında vatandaşlara aşure ikramında bulunuldu. Yoğun katılımla gerçekleştirilen etkinliklerde birlik, beraberlik ve paylaşma kültürünün önemine dikkat çekildi.

Kayseri'de Cuma Namazı sonrası aşure ikramı: Uzun kuyruklar oluştu!

Merkez camilerde dağıtım gerçekleştirildi

Aşure dağıtımı başta Hunat Camii, Cami Kebir ve Bürüngüz Camii olmak üzere kent merkezindeki birçok camide gerçekleştirildi. Sahabiye Mahallesi’nde bulunan Nuh Mehmet Küçükçalık Camii’nde de Cuma namazının ardından vatandaşlara aşure ikram edildi. Cami çıkışlarında uzun kuyruklar oluşurken, vatandaşlar yapılan ikramdan memnuniyet duyduklarını ifade etti.

Muharrem ayının manevi atmosferi yaşatılıyor

İslam kültüründe önemli bir yere sahip olan Muharrem ayında hazırlanan aşure, paylaşmanın, dayanışmanın ve bereketin simgesi olarak görülüyor. Yüzyıllardır sürdürülen aşure geleneği, farklı kesimlerden insanları aynı sofrada buluştururken toplumsal birlik ve kardeşlik duygularını da pekiştiriyor.