Depozito mu, bahşiş mi? Vatandaş mağdur, hakkını arıyor!

Fatura günü cebindeki parayla borcunu kapatamayan vatandaş, kurumların 'tam ödeme' ısrarıyla mağdur oluyor. Tüketiciler Birliği'nden çağrı: 'Depozito güvence içindir, bahşiş değil!' Ayrıntılar Kayseri Anadolu Haber'de...

Depozito mu, bahşiş mi? Vatandaş mağdur, hakkını arıyor!

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, elektrik, doğalgaz ve su faturalarında kısmi ödeme seçeneğinin olmamasını eleştirerek, bu uygulamanın vatandaşları mağdur ettiğini söyledi. Şahin, kurumlardaki yüksek tutardaki depozitoların zor zamanlar için verilmiş bir teminat olduğunu vurguladı: ‘‘Biz bu paraları bahşiş olarak vermedik, ödeme güvencesi olsun diye verdik.’‘

Tüketiciler Birliği Genel Merkezi’nde yaptığı açıklamada Şahin, gününde ödeme yapamayan bir tüketicinin, hesabında yeterli parası olmasına rağmen kalan küçük bir fark nedeniyle borcunu yatıramadığını belirtti. ‘‘10 bin TL’lik faturası olan biri, elinde 9 bin 500 TL ile gidiyor. Ama sistem, ‘Ya tamamını öde ya da hiç’ diyor. Oysa vatandaşın kurumda depozitosu var’‘ diyerek mevcut işleyişin vatandaşın aleyhine çalıştığını söyledi.

Şahin, kurumların bu tür durumlarda depozitoyu geçici olarak devreye sokabileceğini, kalan tutar için de makul bir süre tanıyabileceğini ifade etti. ‘‘Ama ‘çok uğraştırır’ diye reddediyorlar. Bu işin kolayına kaçmak, tüketiciyi yok saymaktır. Hukuk varsa, bu adaletsizliğe müdahale edilmelidir’‘ dedi.

Faiz işletilmesine de tepki gösteren Şahin, enerji ve su gibi temel hizmet sağlayıcılarının birer ‘faiz geliri’ kurumu gibi davranmaması gerektiğini belirterek, ‘‘Vatandaşa kolaylık sağlayacak basit bir mevzuat düzenlemesiyle bu zulüm sona erdirilebilir’‘ çağrısında bulundu.