Bozulan üründe dikkat: İkna etmeye değil, hakkınızı almaya gidin

Satın aldığı üründe sorun yaşayan binlerce kişi tamire razı ediliyor. Oysa yasalar, ilk 6 ayda bozulan ürün için çok daha güçlü bir hak tanıyor. Ayrıntılar Kayseri Anadolu Haber'de…

Bozulan üründe dikkat: İkna etmeye değil, hakkınızı almaya gidin

Tüketici Kanunu, sıfır alınan bir ürünün ilk 6 ay içinde arızalanması durumunda tüketicinin lehine net kurallar sunuyor. Buna göre, ürün kullanıcı hatası olmadan bozulursa, tüketici yalnızca tamir seçeneğiyle sınırlı değil. Doğrudan değişim talep etme hakkına da sahip.

Hukukçular, birçok tüketicinin bu hakkı bilmediği için firmaların yönlendirmelerine göre hareket ettiğine dikkat çekiyor. Ancak arızanın kullanıcıdan kaynaklanmadığı durumlarda, tüketici ‘‘ayıplı mal’‘ kapsamında değişim isteyebilir ve bu talep kanunen geçerlidir.

Ürünün sıfırı yoksa üst modeli verilmeli

Uzmanlar, eğer ürünün birebir aynısı stokta bulunmuyorsa, firmaların aynı ürünün bir üst modelini sunmak zorunda olduğuna işaret ediyor. Tüketicinin bu hakkı kullanması için ekstra bir bedel ödemesine ya da onay almasına gerek yok. Firma talebi reddederse, süreç Tüketici Hakem Heyeti’ne taşınabiliyor.

Firmalar bilinçsiz tüketiciyi avantaja çevirebiliyor

Sosyal medya üzerinden konuya dikkat çeken hukukçu Seçil Bozkurt, ‘‘Tüketici çoğu zaman firmaya güveniyor ve ‘tamir edelim’ önerisini kabul ediyor. Ancak bu öneri, çoğu zaman yasal hakkın üstünü örten bir tekliften ibaret’‘ ifadelerini kullandı. Bozkurt, ilk 6 ayda yaşanan arızaların üretim kaynaklı kabul edildiğini ve bu süreçte tüketicinin güçlü olduğunu hatırlattı.