Basın İlan Kurumu basında dijital dönüşümü sağladı

Türkiye'deki basının dijital ortama geçişinde en büyük etken Bası İlan Kurumu oldu. Kurum, hem maddi hem de teknik olarak özellikle yerel basının dijital ortama geçişinde başrol oynadı.

Basın İlan Kurumu basında dijital dönüşümü sağladı
TAKİP ET Google News ile Takip Et

1961 yılından beri Türkiye’de yazılı basını resmi ilan ve reklamlarla destekleyen Basın İlan Kurumu, gazetelerin dijital mecralara geçişi ve bu platformlarda etkili yayın yapmasında da öncülük etti.  Yıllardan beri, Basın İlan Kurumu’nun getirdiği yeni koşullar nedeniyle gazetelerin baskı kaliteleri, baskı sayıları, çalıştırdıkları fikir işçisi kadroları belli bir düzene oturtulmuş, gazeteler, asgari tiraj şartını yerine getirebilmek için daha fazla çabaya girişmişti. Ancak geleneksel basının dijital platformlar karşısında gerilemesi, gazetelerin de bu mecraya geçişini zorunlu hale getirdi. 
Basın İlan Kurumu’nun (BİK) 2016 yılında aldığı bir karar, yerel gazetelerin internet yayıncılığına geçiş yapması için adeta milat oldu. BİK,  web sitelerini güncel tutan ve basılı nüshasında yayımlanan resmi ilanları içeren dijital pano uygulamasına kendi internet sayfasında yer veren gazetelere daha fazla resmi ilan vereceğini kararlaştıran bir yönetmeliği kabul etti. 1 Ocak 2017 tarihinde yürürlüğe giren bu yönetmelik nedeniyle resmî ilan alan gazetelerin tamamı harekete geçti ve internet sitelerini kurarak dijital yayıncılıkla tanıştı. Kurum, sonraki dönemde de bu sitelerin içeriklerinin zenginleştirilmesi yönünde denetimlerde bulundu. Son olarak resmi ilan ve reklamlar, yapılan mevzuat değişiklikleri doğrultusunda 1 Nisan 2023 tarihinden itibaren gazete ve dergilerle birlikte, ‘süreli yayın’ kapsamına alınan internet haber sitelerinde de yayımlanmasıyla birlikte, bu dönüşüm iyice hız kazandı.


Basın İlan Kurumu Genel Müdür Cavit Erkılınç, kurumun internet sitesinden yaptığı açıklamada, yazılı basının dijitale dönüşümünün ilk aşamasını sorunsuz olarak tamamlayarak hep birlikte yeni bir dönem başlattıklarını söyledi.


71 ilde 353 haber sitesi resmi ilan ve reklam, 122 haber sitesi de resmi reklam yayımlama hakkı kazandığını açıklayan Erkılınç, “Yeni dijital teknolojilerin bireylerden özel işletmelere, kamu kurumlarından küresel şirketlere kadar gündelik hayatın her noktasını yeniden şekillendirdiği bugünlerde, Basın İlan Kurumu olarak büyüyen ailemizin her bir ferdiyle büyük bir mutluluk yaşıyoruz. Sadece temel iş kollarını değil, tüm sektörleri derin ve sancılı bir dönüşüme zorlayan yeni dijital teknolojilere uyum sürecinde 13 yılı geride bırakırken, yazılı basının dijitale dönüşümünün ilk aşamasını sorunsuz olarak tamamlayarak hep birlikte yeni bir dönem başlattık” dedi.


Erkılınç, şunları söyledi:
“Bu güvencenin Kurumumuzun geleceğini etkileyecek kritik bir dönemeç olduğunu daha önce de ifade etmiştim. Yeni kazanımla birlikte, yazılı basının yanında internet haber sitelerinin de kamu kaynakları aracılığıyla desteklenmesi ve kaynak dağıtımının eşit ve adil olması, bağımsız haberciliğin en büyük teminatı olacaktır. Çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz. Yeni sürecin her merhalesini titizlikle takip edecek, sahadan gelen tüm katkıları dikkatle değerlendirecek, ilkelerimizden ödün vermeden basınımıza destek olmayı sürdüreceğiz. Basın İlan Kurumu her zamankinden çok daha güçlü ve merkezi bir konumdadır. Bunu hep birlikte başardık. Çok daha güzel günlerin de bizi beklediğine yürekten inanıyoruz. Dijital dönüşüm sürecinin en başından bugüne kadar, kamuoyunu sürekli canlı tutan medya kuruluşlarına, kıymetli görüş ve önerilerini esirgemeyen tüm paydaşlara ve sorunsuz bir geçiş için canla başla çalışan mesai arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.”