Yan Dal Randevularında ''Uzman Hekim Onayı'' Neden Gerekli?
MHRS üzerinden vatandaşlar bazı bölümlere doğrudan randevu alabilirken bazı bölümlerden ise randevu alamıyor. İşte merak edilen sorunun yanıtı. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…
Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS), ileri uzmanlık gerektiren poliklinik randevularının neden doğrudan alınamadığı ve bir uzman hekim onayı gerektirdiği konusuna açıklık getirdi.
Yanlış randevuların önüne geçebilmek!
MHRS tarafından yapılan bilgilendirici paylaşıma göre uygulamanın asıl amacı ihtiyacı olan hastaları korumak ve sağlık sistemindeki yoğunluğu doğru yönetmek.
‘’İleri uzmanlık gerektiren bir poliklinikten randevu almak için neden önce başka bir hekimin onayı gerekiyor?’’
Bu yöntem esasında hastayı doğru hekime en hızlı şekilde ulaştırmayı hedefleyen bir düzenleme olarak uygulanıyor. Yan dal gibi spesifik alanlardaki polikliniklere doğrudan randevu verilmemesinin temel sebebi, hatalı branş seçimlerinin önüne geçmek. Yanlışlıkla veya bilinçsizce alınan randevular, hem o alandaki uzmanların meşgul edilmesine hem de o polikliniğe gerçekten acil ihtiyacı olan hastaların randevu bulamamasına neden oluyor.
Sistem nasıl işliyor?
Mevcut işleyişe göre hastalar, öncelikle ilgili ana daldaki bir uzman hekime muayene oluyor. Hekim, yaptığı teşhis ve tetkikler sonucunda hastanın tedavisinin bir yan dal uzmanı tarafından devam ettirilmesi gerektiğine karar verirse, hastayı sisteme takipli hasta olarak ekliyor. Bu onayın ardından vatandaşlar, MHRS üzerinden kendilerine açılan ilgili yan dal polikliniğinden kolaylıkla randevu alabiliyor.