Tarlada 5 lira, markette 25: İşte TZOB raporu!

TZOB'un açıkladığı rapora göre tarlada 5 liraya satılan ürün, market raflarında 25 liraya kadar çıkıyor. Peki bu uçurum neden? Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de...

Tarlada 5 lira, markette 25: İşte TZOB raporu!

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB), ağustos ayına ilişkin üretici ile market fiyatları arasındaki farkı açıkladı. Verilere göre, tarlada 5 liraya satılan ürün market raflarında 25 liraya kadar çıkıyor.

Üretici kazanamıyor, tüketici yetişemiyor

Çiftçinin elinden çıkan ürün tarlada para etmiyor, tüketici ise aynı ürünü marketten almakta zorlanıyor. TZOB’un raporu, üretici ve tüketici arasındaki uçurumun her geçen gün arttığını gözler önüne serdi.

En çok fiyat farkı havuçta

Açıklanan listeye göre, ağustos ayında fiyat farkının en yüksek olduğu ürün havuç oldu. Üreticide 11 liradan satılan havuç, markette 47,88 liraya kadar yükseldi. Bu da yüzde 335,3’lük bir artış anlamına geliyor.

Tarlada 5 lira, markette 25! TZOB raporu ortaya koydu

Kabak: Tarlada 8,38 TL, markette 33,49 TL (yüzde 299,9 fark)
Limon: Tarlada 38,75 TL, markette 152,57 TL (yüzde 293,7 fark)
Patlıcan: Tarlada 10,88 TL, markette 40,32 TL (yüzde 270,5 fark)
Patates: Tarlada 4,50 TL, markette 13,85 TL (yüzde 207,8 fark)

Hayvansal ürünlerde de ciddi farklılıklar dikkat çekiyor. Kuzu eti üreticide 504,39 TL iken, markette 895,67 TL’ye çıkıyor. Dana eti ise 465,85 TL’den çıkış yapıp markette 732,62 TL’ye ulaşıyor.

Çiftçi mağdur, tüketici şaşkın

TZOB’un verileri, enflasyonun sorumlusunun çiftçi olmadığını bir kez daha ortaya koydu.

Çiftçinin emeğinin karşılığını alamadığı, tüketicinin ise fahiş fiyatlarla karşı karşıya kaldığı tablo, tarım ürünlerindeki aracılık zincirini yeniden gündeme taşıdı.