Kayseri yine bakakaldı: Bu kez de Konya'ya yatırım yağdı!
İç Anadolu'nun merkezi Kayseri devlet yatırımlarında adeta üvey evlat muamelesi görüyor. Son olarak Konya iline yağan yatırıma Kayserililer öylece bakakaldı. Detaylar haberimizde…
Kayseri’ye gelmeyen hızlı tren, merkezden geçmeyip bağlantı yolu verilen otoyol projesi kente müjde diye aktarıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Konya iline 26 duraklı metro projesi için harekete geçmesi vatandaşı şaşırttı.
Kayseri kendi halinde – Devletin bütçesi Konya’nın yanında
Kayseri’de şehir içi raylı sistem projesi, 2006 yılında uygulamaya alındı. İlk etap olan Organize Sanayi - Doğu Terminali hattı 17 Ağustos 2009'da hizmete açıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ilk etapta projeye doğrudan finansal destek sağlamazken Büyükşehir Belediyesi kendi imkanlarıyla projeyi hayata geçirdi. Ancak bakanlık yatırımlarında Konya’yı ön planda tutuyor.
‘’Devletten para almadan tramvay yapan ilk şehiriz’’
Kayseri’nin hayırseverler şehri olarak anılmasının yanı sıra birçok proje finansmanının kent içinde sağlanması hoş görünüyor. Dönemin Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki, tramvay projesini yerel imkanlarla gerçekleştirdiklerini belirterek, ‘’Devletten para almadan tramvay yapan ilk şehiriz’’ açıklamalarında bulunmuştu. Kayseri kendi işini bilir mottosu adeta devletin üst makamlarına da yer etti. Şehir devletten aldığı yatırımlarda ve özellikle ulaşım noktasında geri plana atıldığı hızlı tren, otoyol ve şehir içi ulaşımda Konya ilindeki projelerle gözler önüne seriliyor.
Kayseri 'bağlantı yoluna' razı edildi
Kayseri, hızlı trene bağlantı yolu üzerinden 3 yıl sonra binmeyi hayal ederken, Konya, 2011 yılından bu yana Ankara’ya 1 saat 45 dakikada ulaşım sağlıyor. Yıllardır hızlı tren ve raylı sistem konforu yaşayan Konya'ya şimdi de Devlet eliyle şehir içi metro hattı yapılıyor. Kayseri ise Hızlı Tren ve Otoyol konusunda 'bağlantı yollarına' razı ediliyor.
Konya’ya ulaşım yatırımı
Son olarak, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca yaklaşık 26 duraklı olacak Konya metro hattı fiilen başladı. İlk olarak Meram- Selçuk üniversitesi güzergahında çalışmaların 2026 yılına kadar tamamlanması bekleniyor. Bu gelişmelerle Konya, Ankara, İstanbul ve İzmir’den sonra metroya sahip 4. şehir olacak. Bakan Uraloğlu, “Belediyemiz ve Bakanlığımızca yapımları devam eden ve planlanan hatlarla birlikte Konya’nın kent içi raylı sistem ağını 134 kilometreye yükseltmiş olacağız.” dedi.
Kayseri üvey evlat muamelesi görüyor
Kayseri ulaşım projelerinde bölgesinde lider şehir olmasına rağmen üvey evlat muamelesi görüyor. Örneğin, Hızlı tren projesinde Kayseri’ye Yozgat üzerinden bağlantı yolu verildi. Yine aynı şekilde otoyol projesinde de Niğde iline bağlanacak. Şehirler arası yatırımın yanı sıra Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Konya ilinin kent içi ulaşımına destek sağlayacak projesi de yolda. Konya’ya yapılacak metro yatırımı, Kayseri kamuoyunda ‘’Ulaştırma Bakanlığı diğer illere torpil mi geçiyor?’’ sorusunu da gündeme taşıdı. Yatırımların adil dağıtılmadığını düşünen vatandaşlar, Kayseri’nin neden ikinci plana atıldığını sorguluyor.


