Kayseri'den uluslararası pazara! Kentin yeni markası dikkat çekiyor
Küçük bir ilçeden çıkan bu ürün, şimdi Körfez ülkelerinin sofralarına giriyor. Peki, Kayseri'nin yeni markası nasıl oldu da dünya pazarında dikkatleri üzerine çekti? Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de...
Kayseri’nin bereketli topraklarında başlayan hasat, bu yıl bambaşka bir boyut kazandı. Küçük bir ilçeden çıkan ürün, yalnızca Türkiye’de değil, Körfez ülkelerinin sofralarında da kendine yer buldu.
Yeşilhisar’dan Körfez’e
Yeşilhisar ilçesinde patates üretimi bu yıl yüz güldürdü. İlçede yaklaşık 12-13 bin dekar alana patates ekildi. Hasadın bereketiyle birlikte 48 ila 50 bin ton arasında ürün bekleniyor. Katar, Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan gibi ülkelerden gelen talepler ise her geçen yıl artıyor.
Çiftçilerin umudu
25 yıldır bu işi yapan Yusuf Vural, 600 dekar alanda patates yetiştirdiğini belirterek, ‘‘Bu yıl rekolte yüksek. İhracat sayesinde alın terimizin değer bulduğunu hissediyoruz’‘ dedi. Vural, dış pazarın açılmasıyla birlikte çiftçilerin umutlarının da büyüdüğünü ifade etti.
Yeni bir marka doğuyor
Üreticiler, verimli toprakların ve uygun iklimin sağladığı kaliteye dikkat çekerek, Yeşilhisar patatesinin artık uluslararası pazarda bir marka olma yolunda ilerlediğini söylüyor. Körfez ülkelerinden gelen taleplerin artışı, Kayseri’nin tarım potansiyelini bir kez daha gözler önüne seriyor.
Destekler yolda
Yetkililer, ilçedeki patates üretiminin sürdürülebilirliğini artırmak için çalışmaların devam ettiğini, ihracatın da daha geniş pazarlara yayılması için yeni projelerin gündemde olduğunu açıkladı.


