Kayseri Çin'den Avrupa'ya uzanan demiryolu hattının kilit noktası oldu
Türkiye'nin uluslararası ticarette jeopolitik gücünü artıracak Orta Koridor Demiryolu Ağı, Kayseri'yi de kapsayan güzergâhıyla dikkat çekiyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın paylaştığı güncel haritaya göre, 2 bin 145 kilometrelik güzergâhın önemli ayaklarından biri Yerköy–Kayseri hattı olarak öne çıkıyor.
Türkiye’yi Asya ile Avrupa arasında önemli bir lojistik hat haline getirecek Orta Koridor Demiryolu Ağı’nda Kayseri kritik rol üstleniyor. Hazar geçişli ‘Orta Koridor’ olarak bilinen hat, Çin’den Avrupa’ya uzanan yük taşımacılığında Türkiye’yi ana transit ülke haline getirecek.
Türkiye ayağı 2 bin 145 kilometreye ulaşacak
Proje kapsamında Türkiye sınırları içindeki mevcut demiryolu uzunluğu 945 kilometreyi buluyor. Yapımı devam eden projeler 395 kilometre, planlama aşamasındaki hatlar ise 805 kilometre uzunluğa sahip. Böylece Türkiye’nin Orta Koridor içindeki toplam demiryolu uzunluğu 2 bin 145 kilometreye ulaşacak.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından hazırlanan güncel haritada, Türkiye’nin doğusunda Kars’tan başlayan demiryolu hattının Erzurum ve Sivas üzerinden İç Anadolu’ya bağlandığı görülüyor. Bu hat üzerinde Kayseri, Yerköy bağlantısıyla birlikte önemli bir lojistik merkez konumunda yer alıyor.
Kayseri kilit durak olacak
Yerköy–Kayseri hattının tamamlanmasıyla birlikte, doğudan Kars üzerinden gelen yüklerin Sivas üzerinden Avrupa’ya taşınmasında kilit bir durak olacak. İç Anadolu’nun sanayi ve ticaret üssü olan Kayseri, mobilya tekstile ve makine üretimine kadar geniş bir ürün yelpazesini dünya pazarlarına ulaştırma imkânı bulacak.
Avrupa ile doğrudan bağlantı kurulacak
Orta Koridor’un Türkiye ayağı doğudan Kars’tan giriş yaparak Erzurum, Erzincan ve Sivas üzerinden Kayseri’ye, ardından Ankara ve İstanbul’a uzanıyor. Marmaray hattı ile Avrupa bağlantısı sağlanıyor. Projede Hal Kalı–Kapıkule, Gebze–Yavuz Sultan Selim–Çatalca ve Erzincan–Kars gibi yeni hatların da hayata geçirilmesi planlanıyor.
