Evim güvende mi? Hasar tespit başvuruları e-Devlet'te başladı!
Deprem sonrası yapınızın durumundan endişe ediyorsanız, hasar tespiti için başvurular e-Devlet ve resmi internet siteleri üzerinden alınmaya başlandı. İşte adım adım başvuru süreci...
Depremler sonrası ayakta kalan binaların güvenliği en az yıkılan yapılar kadar büyük önem taşıyor. Özellikle eski ya da daha önce zarar görmüş yapılarda yaşayan vatandaşlar, binanın durumu hakkında net bilgi edinmek için hasar tespiti başvurusu yapabiliyor. Bu başvurular artık hem e-Devlet Kapısı üzerinden hem de Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın çevrimiçi sistemi üzerinden gerçekleştirilebiliyor.
Başvuru süreci nasıl işliyor?
Vatandaşlar, e-Devlet sistemine T.C. kimlik numaraları ve şifreleriyle giriş yaptıktan sonra ‘’Afet Hasar Tespit Başvurusu'' hizmetini aratarak ilgili sayfaya ulaşabiliyor. Başvuru formunda, hasarlı olduğundan şüphe duyulan konut ya da bina ile ilgili bilgiler detaylı şekilde giriliyor.
Eğer binada gözle görülür bir hasar varsa, kullanıcılar fotoğrafları da sisteme yükleyerek başvurularını güçlendirebiliyor. Tüm bilgilerin eksiksiz doldurulmasının ardından başvuru tamamlanıyor.
Alternatif başvuru kanalı: hasartespit.csb.gov.tr
E-Devlet dışında başvuru yapılabilecek bir diğer kanal ise hasartespit.csb.gov.tr. Bu adres üzerinden de benzer şekilde gerekli bilgiler girilerek başvuru yapılabiliyor.
Uzmanlardan uyarı: Gecikmeyin
Afet sonrası ayakta kalmış binaların dışarıdan sağlam görünmesi yanıltıcı olabiliyor. Uzmanlar, yapısal risk taşıyan binaların zamanında tespit edilmesinin olası can kayıplarını önleyeceğini vurguluyor.