Kayseri'nin yanı başında petrol müjdesi: 55 yıl önce kapatılan kuyular yeniden açılacak!
Kayseri'nin komşu ilinde 55 yıl önce kapatılan petrol kuyuları yeniden açılıyor. Peki bunun Kayseri'ye ne gibi bir faydası olur? Detaylar Kayseri Anadolu Haber'in bülteninde…
55 yıl önce kapatıldı, yeniden açılacak!
Kayseri’ye komşu il Malatya’nın Akçadağ ilçesinde 55 yıl önce kapatılan petrol kuyuları yeniden açılıyor. Vatandaşlar, bölgede ciddi petrol rezervlerinin bulunduğuna inanıyor. İsrail-İran gerilimi ile birlikte petrol fiyatlarında yaşanan artışlar Malatya’nın Akçadağ ilçesinde yıllar önce açılan ancak daha sonra betonla kapatılan petrol kuyularını yeniden gündeme taşıdı.
Bölge halkı heyecanlı!
Malatya’nın Akçadağ ilçesinde bin 200 metre rakımda petrol araması için açıldığı ileri sürülen ve daha sonra üzerleri betonla kapatılan yaklaşık 15 kuyu bulunuyor. İsrail-İran gerilimiyle birlikte petrol fiyatlarındaki yükselişin ardından, üzeri kapatılan kuyuların yeniden açılacağı iddiası bölge halkını heyecanlandırdı.
Siyah su fışkırdı iddiası!
2 yıl önce bölge sakinleri kuyulardan kapatıldıktan sonraki süreçte su fışkırdığını belirterek, suyun geçtiği yerlerde toprakta siyah renkte iz bıraktığını iddia etmişti. Kayseri’nin komşusu Malatya’nın Akçadağ ilçesinde yaklaşık bin 200 metre rakımda yer alan ve ulaşımı oldukça güç olan bölgede yeniden araştırma yapılmasını isteyen vatandaşlar, bölgede ciddi petrol rezervlerinin bulunduğuna inandıklarını belirtiyor. Peki Malatya'da çıkacak petrolün Kayseri'ye nasıl bir faydası olur?
Kayseri'ye de büyük katkı sağlayabilir
Malatya’da petrol bulunması, bölgeye ciddi yatırımların gelmesini sağlarken, bu yatırımlar Kayseri'deki firmalar için ihaleler, taşeronluk, mühendislik ve lojistik fırsatları doğurabilir.
Özellikle Kayseri OSB'deki imalat sanayi, Malatya’daki projelere ekipman, konteyner, iş makinesi gibi ürünler satarak dolaylı gelir elde edebilir.
Malatya’da oluşacak yeni enerji sahaları ve iş hacmi, bölgedeki kara taşımacılığına yük bindirir.
Kayseri, coğrafi konumuyla Doğu Anadolu ile İç Anadolu arasında bir geçiş noktası olduğu için lojistik üs olarak değerlendirilebilir.
Malatya merkezli projelerde çalışacak kalifiye eleman ihtiyacı doğar.
Kayseri’den işçi, mühendis, teknik eleman göçü olabilir → iş gücü talebi Kayseri'deki meslek liseleri, üniversiteler ve özel kurslara fayda sağlayabilir.
Eğer petrol çıkarımı uzun vadeli ve verimli olursa, Türkiye’nin enerji maliyeti azalır, bu da sanayicinin enerji girdilerini düşürür.
Kayseri gibi sanayi yoğun kentler için bu durum, rekabet gücü ve üretim maliyeti avantajı anlamına gelir.
Malatya’nın kalkınması demek, Doğu Anadolu’nun dengelenmesi demek.
Kayseri, bu gelişim sürecinde Ankara ile bölge arasında aracı şehir konumuna gelebilir (hem siyasi hem ekonomik açıdan).