120 bin aracın kaderi değişiyor: Eleştirilerin gölgesinde büyük proje başlıyor!
Kayseri'nin en yoğun noktasında sessizce şekillenen proje artık sahada. Ancak bu sistem yalnızca trafiği değil, kamuoyunu da ikiye bölmüş durumda... Ayrıntılar Kayseri Anadolu Haber'de...
Aylar süren teknik çalışmalar, finans görüşmeleri ve proje revizyonları… Şimdi o masa başı sürecin sahaya inme vakti geldi. Kayseri’nin yıllardır trafikle anılan noktalarından biri için artık takvim işlemeye başladı.
Kartal Kavşağı’nda üç katlı çözüm
Kayseri Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan Kartal Katlı Kavşağı Projesi, altgeçit, hemzemin geçit ve üstgeçitten oluşan üçlü bir sistemle trafiği rahatlatmayı amaçlıyor. Günlük ortalama 120 bin aracın geçtiği bu noktada, yeni düzenlemeyle yoğun saatlerdeki akışın kesintisiz sağlanması hedefleniyor.
Dünya Bankası sürece dâhil oldu
Projenin finansmanı tamamlandı, teknik çizimler hazırlandı. İhale süreci ise Dünya Bankası iş birliğiyle yürütülüyor. Uluslararası finansman ortaklığı, hem bütçe disiplini hem de süreç şeffaflığı açısından dikkat çekiyor.
1 milyar TL’lik tasarruf hedefi
Belediye kaynaklarına göre, proje tamamlandığında;
- Yıllık 595 bin saat zaman tasarrufu,
- 23,6 milyon litre akaryakıt tasarrufu,
- Yaklaşık 1 milyar TL ekonomik katkı,
- 525 bin kilogram karbon salımı azalması öngörülüyor.
Projenin çevresel ve ekonomik kazanımları, kent ölçeğinde hissedilecek büyüklükte hesaplanıyor.
18 ayda tamamlanması planlanıyor
İhale süreci tamamlandıktan sonra başlayacak olan inşaatın, olağanüstü bir durum yaşanmadığı takdirde 18 ayda bitirilmesi öngörülüyor. Proje takvimi işlerse, 2026 yılına girerken Kayseri trafiği bu sistemle tanışmış olacak.
Karar masasında geniş katılım
Belediye, proje süresince ilgili kurumlar, meslek odaları ve sivil temsilcilerle bir dizi ‘‘Ortak Akıl Toplantısı’‘ gerçekleştirdi. Alınan görüş ve önerilerin teknik planlara yansıtıldığı, sürecin katılımcı şekilde ilerletildiği ifade edildi.
Beklentiler kadar eleştiriler de büyük
Kartal Katlı Kavşağı Projesi, Kayseri'de umutla olduğu kadar tartışmayla da karşılandı. Maliyetinden trafik çözümündeki etkisine, şeffaflıktan öncelik sırasına kadar pek çok açıdan eleştiriler geldi.
Yeniden Refah Partisi İl Başkanı Abdullah Turaç, ‘‘Bu proje yapılacaksa yapılsın, yapılmayacaksa artık rafa kaldırılsın’‘ diyerek sürecin belirsizliğini eleştirdi.
MHP Grup Başkanvekili Orhan Say, projeye karşı olmadıklarını belirtti ama karar süreçlerinde meclisin yeterince bilgilendirilmediğini vurguladı.
CHP İl Başkanı Feyzullah Keskin ise projenin gereksiz olduğunu, trafik yükünün bu denli büyük bir harcamayı haklı kılmadığını savundu: ‘‘Halkın parasını sokağa atmayın’‘ dedi.
Tüm bu eleştirilerin gölgesinde ilerleyen projede, şimdi gözler uygulama sürecine çevrildi. Proje tamamlandığında hem beklentiler hem de eleştiriler, sahadaki gerçek etkilerle karşı karşıya gelecek.