2025 yılının ilk yarısında en çok onlar şikayet edildi!
Tüketicinin şikayetlerini değerlendirerek yargıya intikal etmeden çözüm yoluna kavuşturan Tüketici Hakem Heyetleri yılın ilk 6 ayında binlerce anlaşmazlığı karara bağladı. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…
Tüketicilerin şikayetlerini değerlendirerek yargıya intikal etmeden çözüme kavuşturan Tüketici Hakem Heyetleri bugüne kadar yaklaşık 18 milyon başvuruyu karara bağladı. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada konuya ilişkin istatistiksel verilere yer verildi.
149 bin TL’nin altındaki anlaşmazlıklar inceleniyor…
Uyuşmazlık tutarı 149 bin TL’nin altında kalan uyuşmazlıklar için yetkili olan Tüketici Hakem Heyetleri vatandaşlardan gelen talepleri değerlendirerek karara bağlıyor. Bu kapsamda 2025 yılının ilk 6 ayında 408 bin 717 başvuru gerçekleştirildiği ve bu başvurulardan 396 bin 182 tanesinin karara bağlandığı belirtildi.
Parasal değeri 5 milyar TL oldu…
Yapılan başvurulara ilişkin olarak toplam parasal büyüklüğün ise 5 milyar TL olduğu açıklandı. Başvuruların yüzde 71’i e-devlet kapısı üzerinden yapıldı. Tüketicilerin ise en çok yüzde 63 ile ayıplı mal ve hizmet iddiasıyla şikayette bulunduğu belirtildi.
Ayakkabı, kıyafet ve tekstil başı çekti!
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada en çok şikayete konu olan ürün grupları da belirtildi. Buna göre ayakkabı, kıyafet ve tekstil ürünlerine yönelik başvurular toplam başvuruların yüzde 17’sini oluşturdu. Bunu GSM aboneliği, kredi kartı üyelik ücreti, cep telefonu, mobilya, internet aboneliği hususlarındaki şikayetler takip etti.
Perakende ve ticaret sektörü ilk sırada
Şikayet konu olan sektörler bağlamında ise öne çıkan sektör perakende ve ticaret sektörü oldu. Bunu Abonelik Hizmetleri Sektörü ve Finansal Hizmetle sektörü takip etti.
Kararlılık mesajı…
Bakanlık tarafından yapılan açıklamada tüketicilerin ekonomik çıkarlarının korunması için çalışmaların kararlılıkla devam edeceği belirtildi.