Kemal Yavuz

Kur'an'dan Sonra Hangi Hadise ( Söze ) İman Edip İnanıyorlar?

Kemal Yavuz

Değerli okuyucular bu başlığı şu ayetlerden esinlenerek aldım.  4 / Nisa 87 =  7 / Araf suresi  185 =   12 / Yusuf  111 = 18 /Kehf  6  =  31 / Lokman  6  =                 45 / Casiye   6  =  52 / Tur  suresi  34.  Allah  ezeli  ilmiyle  bizim  ne  yapacağımızı,  böylesi  problemlerle  karşılaşacağımızı  bildiği  için,  bizi  uyarmak  ve  yolumuzu  doğruya  iletmek  için  bu  ve  diğer  ayetlerle  ikaz  ediyor.  4 / Nisa  87. “  Kimin  hadisi  ( sözü )  Allah’tan  daha  doğru  olabilir.”  Ayetin orijinalinde minallahi hadisen deniyor.  Bizi yaratan ve bize din gönderen Allah ayetlerde  böyle  soruyor.  12 / Yusuf  111. “ Bu  Kuran  uydurulacak  bir  hadis  söz  değildir.  Aksine  o  önceki  kitapları  tasdik edici,   her  şeyi  detaylandırıp  açıklayıcıdır.  İnanan  bir  toplum  için  yol  gösterici  ve  rahmettir.”  

Allah  bu  ayetlerle  Kuran’ın   uydurulan  bir  hadis  olmadığını  ve  Kuran’ın   detaylandırıcı,  açıklayıcı  olduğunu,  kendisinin  açıklamasını  yine  kendisindeki  ayetlerle  açıklayacağını  beyan  etmesine  rağmen  insanlık  hala  Kuran  yetersiz,  biz  kendimizden  ekleme  yaparak,  hadis  söz  uydurarak  dine  ilave  yapalım,  insanların  sözü  hadisi  de  dinin  kaynağıdır  diyorlar.       

45 / Casiye  6.” İşte  bunlar,  Allah’ın  ayetleridir  ki,  onları  sana  gerçek  olarak  okuyoruz.  Hal  böyleyken  Allah’tan  ve  ayetlerinden  sonra  hangi  hadise  söze  inanıyorlar.”  Hz.  Peygamberimizin  uğruna  mücadele  verdiği  tek  hadis  söz  Kuran’dır.  Allah’ta  Kuran’da  hadis  kelimesiyle  açıklayıp  uymamızı  istediği  tek  hadisin de  Kuran  olduğunu  açıklıyor.  Allah  Kuran  dışında  uymamız  gereken  hiçbir  hadise  işaret  etmiyor.  Peki  doğru  hadisleri  ne  yapacağız?  Cevabı  çok  basit,  Kuran’la  çelişen  hiçbir  hadis  söz  Peygambere  ait  olamaz.  Çünkü  olur  denirse  Kuranla  Peygamberi  karşı  karşıya  getirmiş  oluruz.  Peygamber  dine  ilave  yapmaz,  yapamaz.  Yapar  dendiğinde  Peygamber  de  din  koyucu  olur  ki  o  zaman  iki  din  koyucu  olur  ve  bu  anlayış  Allah’a  din  koymada  ortak  koşma  anlamına  gelir.  

Kuran’la  çelişmeyen  hadislere  doğru  olabilir  diye  kabul  eder  ve  hadislerin  hadislerle  çelişmemesi  de  gerekir  diyoruz.      Allah  başka  hadislerde  var  diyenlere  meydan  okuyarak  şöyle  buyuruyor.  52 / Tur suresi  34. “ Eğer  doğru  sözlüler  iseler  Kuran’ın  benzeri  bir  hadis  getirsinler.”  Müşrikler de  yeltenmişler  ama  Kuran’ın  dengi  olmamış  Peygamberimizi  öne  sürerek  yapanlar da  olmuş  fakat  hep  problem  olmuştur,  bundan  sonra da  olmaya  devam  edecektir.                                                 
31/ Lokman  6.” İnsanlardan  öyleleri de  vardır  ki,  Allah  yolundan  bilgisizce  saptırmak  ve  o  yolu  oyalanma  aracı  yapmak  için  hadis  eğlencesi  satın  alırlar.  İşte  böylelerine  rezil  edici  bir  azap  vardır.”  Allah  daha  nasıl  açıklayacak,  bunun  anlaşılmayan  neresi  var.?   7/ Araf  185.” O  halde  Kuran’dan  sonra  hangi  hadise  söze  inanacaklar.” M. Akif’in  dediği  gibi.  Nebiye  atıf  ile  binlerce  herze  uydurdun.  Yıktın  da  dini  mübini  yeni  bir din  kurdun.   

Dini  konularda  Kuran  yeterliyken,  Hz.  Peygamber  ve  dört  emir el  müminin  hadis  naklini  yasaklamışken  ve olanları da  yaktırmışken,  buna  karşı  bizlerin  hadis  kurtarmaya  kalkmamız  ne ile  izah  edilir  acaba.?  Hemen  hadisleri  inkar  ediyor  sonucuna  varılmasın  biz  hadisleri  inkar  etmiyoruz,  hadislere  Allah’ın,  peygamberimizin, emir el  mümininin  baktığı  gibi  bakalım  ve  yerinde  değerlendirelim,  dinin  eksik  kalan  yerlerini  tamamladı mantığını  bırakalım  ve  dinimizi   tek  olarak  Allah’a   teslim  edelim  diyoruz.  Eğer,  Hz.  Peygamber,  dinin  bir kelimesini   veya  dinin  kaynağından  olduğu  iddia  edilen  hadislerin  kaydını  yaptırmamışsa,  dinin  tam  ve eksiksiz  bir  şekilde  öğrenilmesini  yani  tebliğ  görevini  engellemiş  olmaz mı?    

Yazarın Diğer Yazıları