Radar düşüncesi, işletmelerin kurtarıcısı olarak gösterilmektedir. Radar, İngilizce kelimelerin akrostişi olarak ifade edilmektedir;
R-Farkına var (Realize),
A-Değerlendir (Assess),
D-Karar ver (Deside),
A-Harekete geç (Act),
R-Yeniden gözden geçir (Review).
Gerçekten işletmeler ilk önce sorunu olduğunu fark etmelidirler. Sorunlar ve zorluklar üretim ve dağıtımın neresindedir bilinmelidir.
Kapsamlı bir beyin fırtınası yapılmalı ve sorunların çözümü için pek çok fikir üretilmelidir. Bu arada beyin fırtınasının üç temel kuralı unutulmamalıdır;
-
Her fikir tahtaya yazılacaktır,
-
Mutlaka sonuca ulaşılacağı konusunda katılanlara umut verilmelidir,
-
Herkesin tartışmaya katılması sağlanmalıdır.
Tüm fikirler değerlendirildikten sonra hangi fikirlerin çözümde kullanılacağı kararlaştırılmalıdır.
Uygulanmayan kararların hiçbir değeri yoktur. Öyleyse karar verdiğimiz konuda uygulama için harekete geçilmelidir.
İlk uygulamada başarılı olunmayabilir. Başarısız olunduğunda diğer çözüme geçilmelidir.
İlk seferde doğru olanı yapma anlayışı yanlıştır. İlk seferde doğruyu bularak dünyayı değiştiren pek fazla fikir yoktur.