1950 ve 60’larda Pazar büyük firmaların elindeydi.
1970’ler ve 80’lerde firmalar ürünlerini daha dar gruplara pazarlamış ve pazarlar daha parçalı hale gelmiştir.
1990’lar ve 2000’ler firmalar aşırı kalabalıklaşan pazarlarda gittikçe daha agresif ve ayırt edici bir biçimde konumlanırlar.
2010’lar ise Pazar nişleri bulmayı gerekli kılmaktadır.
Artık rekabet satıcıların karlarını düşürmektedir. Aslında rekabet sonu gelmeyen bir çatışma gibidir. Bu ortamda maliyetler sürekli olarak endişeyle takip edilir.
Fakat, pazar boşlukları çekici görünen sağlıklı bir karlılık beklentisi sunmaktadır. Rekabet baskısının bulunmadığı bir yerde olmak firmaların stratejileri açısından önemli bir aşamadır.
Bir pazar boşluğu bulmak yani, pazarda rekabet baskısının bulunmadığı küçük bir segment keşfetmenin faydaları açıktır: Fiyatlar üzerinde denetim ne kadar çok olursa kar da o kadar çok olmaktadır.
Bir pazar boşluğu girişimci ruhla buluştuğunda hemen işyeri açmalıdır. Ancak şu konu unutulmamalıdır. Boş Pazar firmalar önemli fırsatlar sunabilir. Zor olan hangi boşlukların karlı olduğunu ve tuzakların ne olduğunu bulabilmektir.