Kurumlarda kıyaslamanın çok güzel bir öğrenme yöntemi olduğu söylenir.
İnsanların beklentileri her karşılandığında, beklentilerde daha fazla artma eğilimi gözlenmektedir. Bu sebeple kalite, beklentileri aşmak olarak tanımlanmaktadır.
Kıyaslama yapmadan önce hangi konuda performans iyileştirmesi gerekiyor bilinmelidir.
Kıyaslama çalışmasının 2. önemli konusu kıyaslanacak kurumun seçilmesidir.
Son aşama da, öğrenilenlerin uygulanmasıdır.
İyi bir kıyaslama çalışması performansın geliştirilmesi, maliyetlerin azaltılması, hataların düzeltilmesi ve yenilikçiliğin geliştirilmesinden ibarettir.
Kıyaslama kavramının içindeki unsurlar şunlardır: Ölçme, karşılaştırma, Öğrenme ve Gelişme.
Ölçmeyen yönlendiremez. O sebeple kıyasta ölçme son derecede önemlidir. Kıyaslama için seçilecek kurumun performansları ölçülmeli ve karşılaştırılmalıdır.
Karşılaştırma unsuru süreçlerin, prosedürlerin ve performans seviyelerinin karşılaştırılmasını ifade etmektedir.
Öğrenme unsuru karşılaştırma sonunda ortaya çıkan farklılıkların sebeplerinin öğrenilmesidir.
Gelişme ise uygulama sonunda daha iyi bir seviyeye gelmeyi anlatmaktadır.
Yapılan bir araştırmada kıyaslamanın stratejik karar alma süreçlerini etkilediği,
Kaynakların daha iyi kullanımını sağladığı ve süreçleri geliştiği söylenmektedir.