Çevik kurumsallaşma yazarlarına göre, kötü yönetilen işletmelerde batışa götüren konular şunlardır;
1.Gerçek müşteriler unutulması,
2.Değişken ortamlarda standart süreçler kullanılması,
3.Yatay bir organizasyon yerine, fonksiyonel ve hiyerarşik yapılanma tercih edilmesi,
4.İşi planlayan, sözleşmeyi imzalayan ve yapanın aynı kişi olması,
5.Her projenin tek tek ele alınması yerine, hepsine birden başlanılması,
6.Çalışanların yapılacak en küçük değişikliğin bile haberdar olmamaları,
7.Bir projede sorun çıktığında yöneticilerin hemen suçlu aramaları,
8.Bilginin herkesçe paylaşılması yerine, belirli kişilerle paylaşılması,
9.Çalışanları firmanın en büyük rekabet gücü olduğunun unutulması,
10.Profesyonelliğin-uzmanlığın unutulması,
11.Yeni neslin anlaşılamaması,
12.Çalışma ortamının otoriterleşmesi,
13.Proje ayrıntılarının herkesle paylaşılmaması,
14.İşletmede yeni yönetim tekniklerini uygulayamayan yöneticilerin olması,
15.Her şeyi bilme iddiasındaki üst yöneticilere sahip olunması,
16.Kalabalık bir şekilde toplantılar yapılması,
17.Proje başarı ölçütlerinin yanlış belirlenmesi,
18.Küçük kararlar yerine büyük karalar verilmesi,
19.Gecikme maliyetlerinin toplam maliyete dahil edilmemesi,
20.ünlerde kullanılmayan fonksiyonların bir maliyet unsuru olarak değerlendirilmemesi,
21.Devam ettiği halde işlerin bitmemiş olduğunun söylenmesi,
22.İşler yürütülürken israfın dikkate alınmaması.
Bir organizasyonda hızlı ve yerinde kararlar alınmadığında batış öncesi ortaya çıkan emarelerin bunlar olduğu gözlenmiştir.