İşletmeler iş hayatında yer alan, toplumda mal ve hizmet tedariki, üretimi ve dağıtımıyla ilgili işlerin yapıldığı ortamlardır.
Bu bağlamda işletmeler bazen geçinmek için ve kâr amacıyla, bazen kar gözetmeden topluma mal ve hizmet sağlamak amacıyla faaliyetlerini gerçekleştirirler.
İşletmelerin temel faaliyetleri ihtiyaçların karşılanmasına yönelik alış-verişlerdir. Ancak, genelde tatmin edilmiş istekler zamanla yeniden doğarlar. Bu sebeple işletme faaliyetleri asla sona ermeyen bir süreçtir. Dolayısıyla toplumda bireyler ve kurumlar arasındaki işletme faaliyetleri daima yer alacaktır.
Alış-veriş konusu ürünler elle tutulabilir mallar olabileceği gibi, elle tutulamayan hizmetler de olabilmektedir.
İş insanları iş gücü, teknoloji, bilgi ve sermayeden oluşan kaynakları bedelini ödeyerek bir araya getirmektedirler.
Çevremizde gördüğümüz işletmelerden bir kısmı kâr amacı güderken, bir kısmı da topluma hizmet üreten ve bir kâr amacı olmayan kurumlardır.
Günümüzde kâr amacı gütmeyen kuruluşların sayıları ve toplumlar üzerindeki etkileri de artmaktadır.
Son yıllarda toplumlarda her alanda her alanda gelişme olmasına rağmen, iş dünyası aynı hareketliliğe ulaşamamıştır. Önemli değişiklikler yalnızca yönetim uygulamalarında, bilgi teknolojilerinde ve serbest ticarette kendini göstermiştir.
İçerisinde bulunduğumuz günlerde ise yönetim uygulamaları oldukça değişmeye başlamıştır. Hatta, bazı toplumlarda yönetim uygulamalarının etkileri beklenenden çok büyük olmuştur.
Yirminci yüzyılın son yıllarında bilgi teknolojileri alanında gerçekleşen yeni gelişmeler toplumları ve işletmeleri fazlaca etkilemiştir. Özellikler bilgi teknolojilerinin iletişimde kullanılması çağımızın internet çağı olarak isimlendirilmesine yol açmıştır.
Bir başka gelişme de, cep telefonları ve e-postalardır. Bunlar sayesinde bireyler ve kuruluşların çok hızlı bir biçimde iletişim kurmaları mümkün olmaktadır.
İnternet siteleri ve e-postaların yaygın kullanımı ve özellikle pandemi e-ticareti de geliştirmiştir.
Artık dünyamız küresel bir kent haline gelmiştir.
Ancak, küresel bir dünyada rekabet de ön plana çıkmıştır.