Araştırmalar kar artırmanın en basit yolunun doğru fiyat uygulamasından geçtiğini göstermektedir. Doğru fiyat ise, firmaya en fazla karı sağlayan fiyattır.
Doğru fiyat uygulanan fiyattan yüksek veya düşük olabilir.
Fiyatlama parametreleri şunlardır;
1.Maliyet,
2.Müşteri,
3.Dağıtım kanalları,
4.Rekabet,
5.Uyum.
Fiyatlama kararlarının en açık parametresi maliyettir. İçerideki maliyet yapısı tam bilinmeden fiyatlama yapılmamalıdır. Maliyetler bilinmeli derken, fiyatların ürün bazında bilinmesini de dahil ediyoruz.
Müşteri fiyatın, hizmetin ve kalitenin değer ifade edip etmediğini değerlendirme yetkisi olan kişidir. Fiyatlama politikası belirlenirken müşteriye de danışılmalıdır. Ayrıca, müşteri maliyetleri de dikkate alınmalıdır.
Dağıtım kanalları da müşteriler için bir maliyet unsuru olduğundan ince elenip sık dokunmalıdır. Gerekirse başka bir dağıtım kanalı düşünülmelidir.
Her firmanın ve ürünün bir rakibi vardır. Müşteri gözlüğü takılarak kiminle rekabet edildiği iyi belirlenmeli ve fiyat ona göre belirlenmelidir.
Firma tek başına karar veremez. Mesela fiyatlama stratejisi le pazarlama stratejisi uyum içerisinde olmalıdır.
Bütün bunlar bilinip uygulandıktan sonra, brüt kara bakılmalıdır. Brüt karın net işletme giderlerinden büyük olması istenilir.
Sektörün brüt ar ortalamasıyla firmanın brüt karı karşılaştırılarak durum değerlendirilmelidir.
Brüt kar yetersiz olduğunda hemen fiyat kırmak çok acemice görülmektedir. Firma brüt kar baskısı altındaysa ürünü farklılaştırmaya gitmek, hatta fiyat artırmak daha iyi sonuç verecektir.