Yapılan araştırmalar başarılı bir organizasyonun sekiz uygulaması olduğunu göstermektedir. Bunlar;
1.Çalışanlara iş güvencesi verilmesi,
2.leman alınırken seçici davranılması,
3.Kendini yöneten takımlar kurulması,
4.Ödüllerin performansa bağlanması,
5.Çalışanlara sürekli eğitim verilmesi,
6.Hiyerarşinin azaltılması,
7.Mali bilgilerin çalışanlarla paylaşılması,
8.Verimliliğin ölçülmesi.
İşçilerin kendilerini güvende hissetmeleriyle daha üretken oldukları görülmüştür. Güvenin artması çalışanın moralini de yükseltmektedir.
Firmalar işin tanımı yapıldığında ve bu tanıma uygun insanlar işe alındığında daha başarılı olmaktadırlar.
Başarılı yönetimlerde, çalışanların kararlar üzerinde daha fazla etkili olduğu görülmektedir.
Maaşların düzeyi çalışanlara verilen çalışanlara verilen güçlü bir mesajdır. Çalışanlar firmanın en değerli varlıklarıysalar, maaşlarının düzeyi de bu anlayışı yansıtmalıdır. Hiç unutmam, tanıdığım için ayın belirli günlerinde işletmelerin kapısında tezgâh açarak evde kullanılan eşyaları vadeli satan kişiyi çalıştığım işletmeye çağırmıştım. “Gelemem, o işyeri iyi değil, maaşları çok düşük”, demişti.
Dinamik bir pazarda çalışanların sürekli geliştirilmeleri gerekiyor. Çalışanlara teknoloji, çalışma becerileri, yönetim sistemleri ve rekabet gibi başlıklardaki son gelişmeler aktarılmalıdır.
Diğerlerinin aleyhine bazılarının aşırı ödüllendirilmesi çalışanların moralini bozmaktadır. Ayrıca, insanlar ve gruplar arasındaki hiyerarşinin ayırımcılığa yol açtığı ve çalışanların kendilerine değer verilmediği düşüncesini yaygınlaştırdığı görülmektedir.
Mali bazı bilgilerin çalışanlarla paylaşılması insanlara güvenildiğini göstermektedir ve çalışanların hedeflere odaklanmalarını sağlamaktadır.
Yönetim biçimi işletmeleri farklılaştırmaktadır. Farklılaşmayı verimlilikle ölçmek mümkündür.
Katma değer ölçümü, iyi bir verimlilik ölçüsü olabilir. Katma değer, işletme gelir ve giderleri arasındaki farktır.
Bir yönetim kaynak bulabildiği ve onları en verimli şekilde kullandığı zaman başarılı bir yönetim olabilir.