menüler
KAYSERİ HAVA DURUMU

PANDEMİ SÜRECİ VE EĞİTİM

Beyhan ASMA
Beyhan ASMA
15 Şubat 2021, Pazartesi

Koronavirüs  pandemisi ile beraber yakın geçmişte ütopik olarak değerlendirilebilecek deneyimler, 2020 yılının başından itibaren küresel olarak tüm dünyada yaşanmaya başlan ve devam etmektedir. Hayatın her alanını etkileyen Covid-19 özellikle eğitime yönelik bakış açısını da yeniden değerlendirmeyi gerektiren sonuçları beraberinde getirmiştir.

 Eğitime yönelik değerlendirmelerin kavramsal tartışmalar bağlamında ele alındığı bu tarama çalışmasında acil uzaktan eğitim (emergency remote education) ve uzaktan eğitim (distance education) kavramları açıklanmak ve halkı bu yönde bilgilendirmek gerekmektedir.  Bunun yanı sıra pandemi süresince ortaya çıkan durumlara göre eğitim teknolojileri, uzaktan eğitimde ders tasarımı, ölçme değerlendirme, dijital veriler ve etik, yeni eğitsel roller, dijital yeterlilikler ve dijital beceriler, dijital dönüşüm, dijital bölünme, eğitimde açıklık felsefesi, sosyal eşitlik, travma ve kaygı, ilgi, anlayış ve empati pedagojisi, destek toplulukları ve mekanizmaları ile yükseköğretimde ekonomik boyut bağlamında değerlendirmeleri de beraberinde getirmektedir.

Buna göre koronavirüs pandemisinin eğitim alanını doğrudan ve dolaylı olarak birçok şekilde etkilediği, eğitimde sürekliliği her koşulda sağlamak için köklü reformlara ve stratejik planlamaya ihtiyaç olduğu görülmüştür. Bu bağlamda acil uzaktan eğitim ve uzaktan eğitim kavramları arasındaki ayrıma dikkat edilerek yeni normalde anlamlı öğrenme deneyimlerine olanak tanıyabilecek uzaktan öğretim uygulamalarının yürütülmesi gerekmektedir.

Bu durumda eğitim teknolojilerinin kullanımında soyut ve somut teknolojilerin bir arada kullanılması, uzaktan eğitimde ders tasarımında eş-zamanlı ve eş-zamansız öğrenme etkinliklerinin dengeli bir şekilde sunulması, ölçme ve değerlendirmede süreç odaklı yaklaşımlara önem verilmesi, dijital veriler ve etik bağlamında yol haritalarının hazırlanması, yeni eğitsel rolleri kabullenerek eğitsel süreçlere dahil olunması, dijital yeterlilikler ve dijital becerilerin geliştirilmesi için çalışmalar yapılması, dijital dönüşüme zihinsel dönüşüm ile başlanması, dijital bölünme ile oluşabilecek ayrıma dikkat edilerek sosyal eşitlik ve sosyal adalet bağlamında çalışmalar yapılması, travma ve kaygının pandemi sürecinin bir gerçeği olduğu düşüncesinde, ilgi, anlayış ve empati pedagojisinin ders tasarımlarında kullanılması,destek toplulukları ve mekanizmalarının iş birliği ve paylaşmaya yönelik özelliklerinden daha fazla yararlanılması, eğitimde ekonomik durgunluğun yaşanmaması için yeni iş modellerinden faydanılması ve eğitimde açıklık felsefesi ekseninde bir kültür geliştirilmesi  acilen gereklidir. 

En Çok Okunan Yazıları

Copyright 2016-2019
Kayseri Anadolu Haber Gazetesi
Kayseri Haber, Son dakika Kayseri haberlerini buradan takip edin. En son kayseri haberleri Kayseri Anadolu Haber'de.

Sitede kullanılan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir. Yazı ve meteryaller hiçbir şekilde kullanılamaz!

Künye

Yazarlarımız

İletişim

Adres

Sahabiye, Ahmet Paşa Cd. No:7, 38010 Kocasinan / Kayseri

Telefon

+0.352 222 51 13 - 14

Email

kayserianadoluhaber@msn.com
Copyright 2016 - 2019 Tüm Hakları Saklıdır