menüler
HAVA DURUMU

Yapay zekâ ve Big Data

İsa ALTUN
İsa ALTUN
06 Nisan 2018, Cuma
Defne Telekomünikasyon Genel Müdürü Oğuz Haliloğlu, Hindistan'da düzenlenen Convergence India 2018'e katılan tek Türk panelist oldu.
 
  Oğuz Haliloğlu, bu yıl 26'ncısı düzenlenen ve teknoloji dünyasının önemli etkinliklerinden biri olan Convergence India 2018'de Big Data (Büyük Veri) ve Analiz hakkında sunum yaptı.
 
  Convergence India 2018'e Türkiye’den katılan tek isim olarak ülkemizi temsil eden Oğuz Haliloğlu Big Data ile ilgili "Big Data'nın büyük ve çok yönlü olması önemli. Anlamlı veriler çıkarılabilecek veri toplanması gerekiyor. Big Data'da gerçek verim yapay zekâ ile ortaya çıkıyor. Yapay zekâ, büyük veriye bakarken göremediğimiz ilişkiler kurmamızı sağlayarak hedefe yönelik kesin sonuçlar veriyor.
 
  Faaliyet gösterdiğimiz alanda, telekomünikasyon sektöründe yapay zekânın önemi büyük. Gerçek zamanlı harmanlanmış büyük verinin yapay zekâ ile analiz edilmesi sayesinde operatörler, abonelerinin ihtiyaçlarını doğru zamanda belirleme imkânı buluyor. Yapay zekânın anlamlandırması sayesinde hedefe ve hedefin ihtiyacına yönelik çözümler, servisler üretebiliyor. Bu sayede satış gelirleri ve başarı oranı artıyor." açıklamasını yaptı.
 
Big Data'yı çok sayıda kum tanesi yanında az sayıda petrol sahasına sahip koca bir çöle benzeten Oğuz Haliloğlu, çöldeki petrol sahasının ancak yapay zeka ile en verimli ve doğru şekilde bulunup işlenebileceğini belirterek yapay zeka olmadan Big Data'dan istenen verimin elde edilemeyeceğini vurguladı.
 
Defne Hakkında
 
  Kurulduğu 1996 yılından itibaren iletişim ağları için telekom çözümleri, yazılım ürünleri ve hizmetler sağlayan Defne, kendi dalında önde gelen global bir firmadır.
 
  Defne’nin sunduğu yenilikçi çözümler abone deneyimini arttırırken, mobil operatörlerin ve servis sağlayıcılarının her potansiyel çağrıyı başarıyla sonlandırarak gelire dönüştürmelerini sağlar. Farklılaşmış yenilikçi ürün portföyüyle mobil pazarlama, çağrı tamamlama, mesajlaşma, roaming, filtreleme ve OSS/BSS çözümleri sunan Defne, ürünlerini profesyonel ve yönetilen servis hizmetleriyle destekler.
 
Orta Asya’dan Orta Doğu’ya, Asya-Pasifik Bölgesi’nden Afrika’ya, Avrupa’dan Güney Amerika’ya 20’den fazla ülkede 500 milyon üzerinde aboneye servis veren 25’ten fazla mobil operatör, Defne’nin çözümleri ve hizmetleri ile abone sadakatini ve yıllık gelirlerini arttırmaktalar. Yetenekli insan kaynaklarının zenginliği ve IN, IVR, mesajlaşma alanlarındaki uzmanlığı, Defne’ye mevcut müşteri altyapısı ile hızla entegre olabilecek güvenilir ve ölçeklenebilir çözümler sunma imkânı verir.
 
Şirket merkezi İstanbul, Türkiye’de bulunan Defne’nin Dubai, BAE ve Noida, Hindistan'da da ofisleri bulunmaktadır. Defne birden fazla yılda Deloitte Teknoloji Fast 500 EMEA ve Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye programlarında sıralamaya girmiştir. Defne GSM Association (GSMA) üyesidir.

En Çok Okunan Yazıları

DİĞER YAZILAR
    Copyright 2016 Tüm Hakları Saklıdır