menüler
HAVA DURUMU

VERİ KAYBI MÜŞTERİ KAYBINA NEDEN OLUYOR

İsa ALTUN
İsa ALTUN
26 Ağustos 2016, Cuma
Acı ama gerçek.Küçük ve orta ölçekli işletmelerin yüzde 60’ı düzenli veri yedeklemesi yapmıyor. Dış kaynaklı veri kaybında ise her 3 veriden 1’i müşteri bilgileri oluyor. 

Bu tür bir kayıp, sadece şirketi ve çalışanları olumsuz etkilemekle kalmıyor; müşterileri de ciddi zarara uğratıyor.Özellikle KOBİ’lerin satış, pazarlama ve diğer iş süreçlerini bulut üzerinden kolay ve pratik bir şekilde yönetebilmelerini sağlayan Ofisim.com ise; veri koruma ve güvenlik konularında profesyonel çözümler sunuyor. Şirketler sadece Ofisim.com’a üye olarak verilerine üst düzey güvenlik seviyesinde erişebiliyorlar.

Günümüz iş dünyasında rekabet gün geçtikçe artıyor.

Büyüyen rekabet şartları firmaların yeni müşteri almalarını zorlaştırıyor. Bu nedenle şirketlerin var olan müşterilerinden maksimum faydayı sağlamaları büyük önem taşıyor. Müşteri İlişkileri Yönetimini(CRM) en doğru şekilde sürdürmenin yolu ise etkin veri analizi, korunması ve güvenliğinden geçiyor. Tüm kurumlar ve şirketlerin ortak beklentisi; veriye kesintisiz ve kolay şekilde erişmek, güvenli şekilde verilerini depolamak, yedeklemek ve korumak. Aynı zamanda iş sürekliliğini eksiksiz şekilde sağlamak.

Veri kaybında hacker saldırıları önemli etken

Ülkemizde veri kayıplarından en çok etkilenen sektörlerin başında kamu, enerji ve bilişimin geldiğini söyleyen Ofisim.com CEO’su Serdar Turan, veri kayıplarının önemli bir sebebinin hacker saldırılar olduğunu belirtti. Turan sözlerine şu şekilde devam etti: “Önemli sebeplerden biri de veri yedeklemesinin etkin yapılmaması. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin yüzde 60’ı düzenli veri yedeklemesi yapmıyor. Dış kaynaklı veri kaybında ise kaybedilen verinin yüzde 36’sı müşteri bilgileri oluyor.’’

Verilerini Korumayan Şirketler, Ticari Faaliyetlerini de Kaybetme Riski Taşıyor!

Kurumsal verilerini korumayan şirketlerin, müşteri bilgileri ve finansal verilerini de kaybetme riskiyle karşı karşıya kaldığını belirten Turan, ‘‘Bu tür bir kayıp, sadece şirketi ve çalışanları olumsuz etkilemekle kalmıyor; aynı zamanda müşteri bilgileri ve finansal verilerin de kaybıyla birlikte müşterileri de zarar uğratıyor. Zarar gören verilerin tekrar geri getirilememesi durumunda şirketler, ticari faaliyetlerini sonlandırmaya kadar gidebilecek riskler ile karşı karşıya kalabilirler. Bu nedenle kurumlar iş süreçlerine göre yedekleme sistemleri kurmalı ve günlük olarak kontrollerini yapmalıdır. Kurumlar ve şirketler, bu temel ihtiyaçlar paralelinde, veri depolama çözümlerinde uygun maliyetli, güvenilir, hızlı ve esnek çözümlere odaklanıyorlar ve verilerle baş etmek için maksimum çaba gösteriyorlar’’ dedi.

IDC Türkiye Sektörel Teknoloji Ödülleri Başvuruları için Son Tarih; 26 Ağustos 2016!

IDC Türkiye tarafından bu yıl ilk kez 3 ayrı sektör için düzenlenen "Sektörel Teknoloji Ödülleri" başvuru maratonunda 26 Ağustos tarihine kadar başvurular bekleniyor.

2015 ve 2016’da kurumların arasında hızla gelişen rekabet dijitalleşmeyi daha da ön plana çıkardı. Farklı sektörlerde faaliyet gösteren kurumların teknoloji odaklı dönüşümüne tanık olduk ve bu dönüşüm halen devam etmekte. IDC’nin 2016 Nisan ayında gerçekleştirdiği CIO anketine göre CIO’ların %55’i dijital kurumlarının dönüşüm yolculuklarını başlatmış durumda ve bu kurumların bazıları başarı hikâyelerini dile getirmeye başladı.

Bu bağlamda, Finans, Endüstri ve Perakende sektörlerinde yenilikçi kuruluşlar arasında yer aldığına inanan ve Türkiye'deki diğer kurumlara örnek olabilecek projelerini paylaşmak isteyenler 26 Ağustos tarihine kadar başvurularını online olarak yapabilecekler. Teknoloji ödülleri için başvurular aşağıdaki kategorilerde gerçekleştirilecek.

Finans Teknoloji Ödülleri kategorileri;

Büyük Veri ve Analitik, Kurumsal Bankacılık, Müşteri Deneyimi, Altyapı, Kurumsal Dönüşüm, Finansal Tabana Yayılma, Finansal Kurum ve Ticari İşletme İş Ortaklıları, Yönetişim, Risk ve Uyum, Güvenlik ve Hile / Suistimal Yönetimi, Teknoloji Servis Sunumu, Dijital Kanallar, Dijital Olmayan Kanallar (Dijital olmayan, geleneksel kanallar).

Endüstri Teknoloji Ödülleri kategorileri;

Büyük Veri ve Analitik, Müşteri Deneyimi, Altyapı, Kurumsal Dönüşüm, Nesnelerin İnterneti, Mobilite

Dijital Perakende Ödülleri kategorileri; Büyük Veri ve Analitik, Müşteri Deneyimi, Altyapı, Kurumsal Dönüşüm, Güvenlik ve Hile/Suistimal Yönetimi, Teknoloji Servis Sunumu, Çoklu-kanal Çözümleri, Dijital Kanallar

Ödül kategorileri ile dijital transformasyon sürecinde sektörün gelişmesine yön verecek yenilikçi projelerin ödüllendirilmesi amaçlanmaktadır.

Başvurularınızı, etkinlik sayfasındaki "Awards" sekmesinden yapabilirsiniz.

Endüstri 4.0 Konferansı: http://idc-cema.com/ind2016

Finans Teknoloji Konferansı: http://idc-cema.com/finance2016

Dijital Perakende Konferansı: http://idc-cema.com/retail2016

En Çok Okunan Yazıları

DİĞER YAZILAR
    Copyright 2016 Tüm Hakları Saklıdır