menüler
HAVA DURUMU

İnternetten Alışverişe Günde Yarım Saat Harcıyoruz

İsa ALTUN
İsa ALTUN
28 Kasım 2016, Pazartesi
Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Emre Ekmekçi, “Belirli ürün gamlarında e-ticaretin çift haneli pazar payına ulaşabilme potansiyeli var. Önümüzde Kore örneği var. Kore'de bebek bezlerinin yüzde 70'i internetten satılıyor.”
 
- "Türkler, günde ortalama yarım saatlerini internette alışverişe harcıyor"
 
-"Dünyada 'internette gördüm, gittim fiziksel mağazadan aldım' diyenlerin oranı 1'e 4... Yani online 1 lira ciro yaparken, online'da görüp offline'da alanların yarattığı ciro 4 lira. Türkiye'de bu oran daha da yüksek, 1'e 6... Ülkemizde insanlar ürünlere sosyal mecralardan bakıyor ve önemli bir kısmı o an online'dan almak yerine sonradan mağazadan alıyor. Bu yüzden bütün markalara dijitalde olmaları gerektiğini söylüyoruz."
 
Türkiye’de online alışveriş denince akla ilk gelen markalardan olan Hepsiburada’nın Ticari Grup Başkanı Emre Ekmekçi, e ticaret ve perakende sektörleriyle ilgili açıklamalarda bulundu. Türkiye’de kullanıcıların günde ortalama dört saatlerini internette geçirdiklerini belirten Ekmekçi, “Türkiye’de günde ortalama yarım saat internetten alışverişe ayrılıyor. Kullanıcılar internette gördüğü ürünü gidip mağazadan alıyor” dedi.
 
E ticaret sektörünün 2015 yılına kıyasla bu yıl %35 büyüdüğünü belirten Ekmekçi, gerçek perakendecilerin de katılmasıyla %35’te tıkanan sektör büyümesinin %100’leri göreceğini belirtti. Sektörden ayrı olarak %110’luk büyüme yakaladıklarını belirten Ekmekçi, aylık ziyaretçi sayılarının 60 milyon, müşteri sayılarının 7 milyon ve ürün gamlarının da 3 milyona yakın rakamlarda olduğunu belirtti.
 
Türkiye'de e-ticaretin son 7-8 yıldır aynı ivmede gittiğini, sektörün yıllık büyüme oranının ortalama yüzde 35 olduğunu anlatan Ekmekçi, dünyadaki gelişmiş pazarların yakalanabilmesi için sektörün yüzde 100'ün üzerinde büyümesi gerektiğini söyledi.
 
Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ekmekçi, Türklerin, günde ortalama yarım saatlerini internette alışverişe harcadığını belirterek, amaçlarının Türkiye'de internetten satışına izin verilen her türlü ürünü satmak olduğunu, bu nedenle kendilerini sınırlamadıklarını söyledi.
 
Ekmekçi, Hepsiburada'ya gelen bir müşterinin sitede ortalama 8,5 dakika vakit geçirdiğini ifade ederek, ticaretlerinin yüzde 40'ının elektronik ürünlerden geldiğini, bu anlamda ikinci sırada "anne-bebek", üçüncü sırada ise "hazır-giyim ve kişisel bakım" ürünlerinin olduğunu bildirdi.
 
BAŞARISIZLIKTAN DERS ÇIKARANLAR BAŞARIYI ANLATTI… 
 
Kurumsal şirketler, bağımsız çalışanlar ve girişimcilerin birlikte yaşadığı bir ekosisteme dönüşen Workinton, ilk denemelerinde başarısızlık yaşamış girişimcileri bir araya getirdi. Kazanmayı, kaybederek öğrenen Ayşe İnal, Kemal Apaydın ve Daron Yöndem, Workinton Levent 199’da Insprad’in düzenlediği etkinlikte gerçek girişimcilik serüvenlerini paylaştılar.
 
Co-working – Ortak Çalışma Alanları, yeni girişimlere ve girişimcilere ilham vermeye devam ediyor. İş hayatına attıkları ilk adım başarısızlık olan 3 girişimci, başlarına gelen talihsizlikleri ve yönetimsel hataları anlattı.
 
Koç Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra iki girişimde bulunduğunu söyleyen Ayşe İnal, müzik dinleme ve online indirim yapan iki girişimden de sonuç alamadığını söyledi. Ayşe İnal, yaklaşık 3 bin girişimci ile birebir görüştükten sonra doğru yolu bulduğunu anlattı.
 
Başarısızlığı tatmış olan konuşmacılardan Kemal Apaydın ise daha önce 10 farklı girişimde bulunduğunu ve bunların birçoğunda yanlış stratejilerden dolayı maddi manevi kayıplar yaşadığını vurguladı. Kemal Apaydın, bu aralar internet ünlüleri ve şirketleri buluşturan yeni nesil reklam platformu ViralKing projesini başarıyla yürüttüğünü aktardı. Kemal Apaydın, girişimciliğin dışarıdan bakıldığı gibi güllük gülistanlık olmadığını, özellikle Türkiye şartlarında iş yapmanın çok zor olduğunu aktardı.
 
Lise yıllarında okullararası bir sosyalleşme platformu yaptığını ve Facebook dünya markası olmadan önce bu fikrini hayata geçirdiğini ifade eden Daron Yöndem ise, “Hazırladığımız sosyal platformda okullar arası kavgalar patlak verdi. Sonra ortaklarım arasında anlaşmazlık çıktı ve bu projeyi rafa kaldırdık. Şimdi olsa bu projeden kesinlikle vazgeçmezdim” dedi.
 
Çalışma dünyasında yeni fikirler arayan ve kalplaşmış düzenden sıkılan girişimcilere ilham veren girişimcilik serüvenlerinde konuşmacılar, şu noktaların altını çizdi:
 
Girişimciliğin motivasyonu para değil, üretmek olmalı.
 
Hep büyümekten değil, süreçten zevk almayı öğrenin.
 
Tembellik yapmayın, pazar araştırması yapın.
 
Başarısızlıklarınızı konuşmaktan çekinmeyin.
 
Fizibilite yapın, mutlaka bir ihtiyacı gideren projeleri kovalayın.
 
500 bin liraya ev almayın, fikrinize yatırım yapın.
 
Güvene dayalı ortaklıklar geliştirin.
 
Girişiminize duygusal değil, analitik bakmayı öğrenin.

En Çok Okunan Yazıları

DİĞER YAZILAR
    Copyright 2016 Tüm Hakları Saklıdır