menüler
HAVA DURUMU

Erken bilinç riski azaltıyor

İsa ALTUN
İsa ALTUN
12 Nisan 2016, Salı
Erken teşhis nasıl ki kanseri önlüyorsa, ailelere ve ergenlere yönelik ‘kötü alışkanlıklara karşı eğitim ve bilinçlendirme’ de oluşabilecek maddi ve manevi kayıpları azaltmaktadır. Dünya Sağlık Örgütü'nün tüm dünyada derlediği rakamlara göre; Madde kullanımına karşı, başta aile ve eğitim kurumlarında eğitim ve bilinçlendirmeye ne kadar erken yaşta başlanırsa, bağımlılık riski de o oranda azalmaktadır.

Bu nedenle, madde kullanımının yaygınlığının ve madde kullanımına zemin hazırlayan faktörlerin bilinmesi; bunların azaltılması için tüm toplum katmanlarının ( aile, medya, Sivil toplum kuruluşları, Belediyeler, eğitim kurumları ) çaba gösterilmesi gerekmektedir.

Dünya Sağlık Örgütü (WHO)nun yaptığı araştırmalar ışığında; dünya genelinde iki milyar insan alkollü içecekler kullanmaktadır. Sadece Avrupa'da 1999 yılında alkol tüketimi 55.000'den fazla 15–29 yaşı arasındaki gencin ölümüne neden olmuştur. 1994–2002 yılları arasında her yıl yaklaşık 17.000 erkek ve 3.000 kadın madde kullanmaya başlamıştır. Yapılan araştırma sonuçlarına göre madde kullanıcılarının yaklaşık %80'i 20 yas altındadır.

Şanlıurfa’nın Akçakale ilçesinde İlçe Kaymakamlığı ve Milli Eğitim Müdürlüğü uhdesinde organize edilen ve aynı zamanda geleneksel hale gelen 3.’ Madde Bağımlılığı ve Bilişim istismarına karşı farkındalık ve bilinçlendirme’ seminerini geçtiğimiz hafta ortaöğretim kurumlarında gerçekleştirdik.   Öğrenciler ile öğretmenlerin soru-cevap şeklinde icra edilen eğitimde sahada ( Adliyede edindiğim tecrübeleri, Narkotik şubede yaşadığım birikimleri, bağımlı danışmanı olarak akademik bilgileri) harmanlayarak öğretmenler ile öğrencilerle paylaşmak benim için onur verici bir duygu.

  Akçakale İlçe Kaymakamı Sayın Eyüp Fırat ile gerçekleştirdiğimiz istişarelerde yıllardır altını çizdiği bir husus var: ‘ Bir ülkenin geleceği, yetişmekte olan nesillerin etik değerlere bağlı, sağlıklı ve erdemli bireyleri ile ölçülür’ Nitekim eğitim konusundaki projeler daha önceleri ulusal bazda hem haber konusu oldu, hem de onore edildi. Eğitim beşikten mezara devam eden bir süreç.

Akçakale İlçe Milli Eğitim Müdürü Halil Tekyıldız, eğitimin ve insan ilişkilerinin temelini sevgi üzerine kurmuş, bölgenin yetiştirdiği idealist ruhlu, eğitimci ve akademisyen. ‘Sahada olan çözümü üretir’ tabiri vardır ya. Halil Tekyıldız, öğrencileriyle ve öğretmenlerle sürekli iletişim içinde. Tekyıldız ile gerçekleştirdiğim sohbette şu konulara dikkat çekiyor: Bütün kötü alışkanlıklar sigaradan başlıyor. Sigara en alt basamak. Eğitim gören çocuklarımızın her türlü bağımlılıktan uzak tutma adına başta sigaranın zararlarından başlamak üzere topyekün bir savaş başlattık. En büyük kazanım olarak gördüğümüz şey, tek bir evladımıza bile sağlıklı bir hayatın yolunu sağlamaktır.’

Halil Tekyıldız, öğrenci başarısında formülü ise şöyle özetliyor: ‘Öğrenci başarısını etkileyen unsurlar, Öğrenci, Ev, Okul, Müfredat, Öğretmen, Öğretim stratejileri olarak özetliyor. Eğitimci olarak hedef, tam donanımlı, analitik düşünebilen, aidiyet duygusunu kazandıran, empati duygusunu edinmiş, insanların yaşam tarzlarına saygı duyabilen, kazanımları nedeniyle insanlara değer veren bireyler yetiştirmek. İyi bir eğitimci sağlıklı iletişim kurabilen ve öğrenciyi öğrenmeye teşvik eden öğretmenler istihdam etmek olduğunu belirtiyor.

Milli Eğitim Müdürü Halil Tekyıldız, Akçakale’de yaşayan liseli öğrencilerin il dışında, özellikle büyük kentlerde üniversite, lisans ya da yüksek lisans yapmaları için geceli gündüzlü çalışma yaptıklarını da sözlerine ekliyor. Öğrencilerin üniversite başarısı için de ekibiyle sürekli beyin fırtınası ve inovasyon gerçekleştiriyor. Üniversiteye daha çok öğrenciler kazandırabilmek adına önümüzdeki günlerde İstanbul’da bulunan iki üniversiteye öğrencilerin ‘motivasyon’ ziyaretleri olacak. Bu güzel projesini hayata uyarlamak için ulaşım ve konaklama adına kendilerine söz verdim.

Halil Tekyıldız: ‘eğitimde başarının okul ve aile işbirliği ile sağlanacağını’ belirtiyor. Öğrencinin içinde bulunduğu sosyal gruplara ve topluma ait olduğunu hissetmesi, bu yapıyı koruma ve geliştirme duygusunu da beraberinde getiriyorsa, öğrencinin de bulunduğu okulda kendisini okulun önemli bir parçası olarak hissetmesi okulu koruması ve geliştirmesi açısından önem arz ediyor. Eğitim görülen yere aidiyet duygusu yüksek olan öğrencilerin kendilerini değerli hissettikleri, özgüvenlerinin de yüksek olduğu ve bu duygunun okulu bırakma davranışı üzerinde etkili olduğu bilinen bir gerçek. Ayrıca okula bağlılık duygusu yüksek olan öğrencilerin okul ve sınıf kurallarına uyum düzeyi daha gelişkindir.’

Akçakale Milli Eğitim Müdürlüğü olarak birçok projeyi hayata geçirmişler. Örneğin okullarda bölgenin kariyerli, başarılı, örnek sayılan iş insanlarını, sporcuları, akademisyenleri öğrencilerle buluşturup paneller düzenliyorlar. Amaç öğrencilere hedef belirleyip motivasyonlarını yükseltmek. Bilgi yarışmaları ve Spor turnuvaları ile öğrencilerin spor ruhu içinde kaynaşmalarına imkân sağlıyorlar. Maddi durumu iyi olmayan çocuklar için kermesler düzenleniyor. Satranç turnuvaları gibi etkinlikleri de unutulmamış. İlk defa duyduğum bir proje duydum ki çok duygulandım. Öğrencilere edebiyatı, sözcükleri ve şiiri sevdirmek için okullarda ‘ EDEBİYAT KUTUSU’ isimli proje çalışması ülkemizde bir ilk. Öğrenciler her okulda bulunan bir kutuda kendilerine ait olan edebi eserleri bir çatı altında toplanacak ki yeni yazar ve şairlerin önü açılacak. Bu konuda dereceye giren öğrencilere de verilecek hediyeler için söz verdik. Bu arada seminerde emeği geçen Akçakale Kaymakamı Sayın Eyüp Fırat’a, Akçakale Milli Eğitim Müdürü Halil Tekyıldız’a Milli Eğitim Şube Müdürü Caner Budak ile Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Selçuk Erol’a yürekten teşekkürlerimi borç biliyorum.

En Çok Okunan Yazıları

DİĞER YAZILAR
    Copyright 2016 Tüm Hakları Saklıdır